אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נהיגה בשכרות – הימנע מאסון!

נהיגה בשכרות – הימנע מאסון!

אלכוהול משבש את התפיסה ואת תגובתו של הנהג ועשוי לגרום לתאונות דרכים ולנפגעים רבים. כיום, הרשויות נוטות להתייחס אל נהיגה בשכרות כאל בעיה משמעותית שיש להילחם בה בכל דרך אפשרית. הבעיה רווחת בעיקר בקרב צעירים אשר שתיית האלכוהול על ידם מביאה גם לאלימות. לכן, החוק מאוד נוקשה במקרים אלו ומכוון לחינוך ולהרתעה של כלל האוכלוסייה בכלל ושל בני הנוער בפרט.

נהיגה בשכרות היא עבירת תנועה חמורה שהעונש עליה עשוי להגיע גם למאסר וכמעט תמיד לשלילת רישיונו של הנהג. עם זאת, ישנם מקרים מסוימים שבהם ניתן למצוא הפחתה של הענישה כמו פסילה מנהלית, כמו לדוגמה במקרים של נהג ללא עבר של עבירות תנועה, במקרים שבהם הנהג מתפרנס מנהיגה, במקרים שבהם רמת האלכוהול נמוכה במיוחד ועוד. בכל מקרה, חשוב לקבל סיוע מעו"ד המתמחה בתחום.

בדיקות שונות

ישנן שתי בדיקות עיקריות שבהן ניתן לזהות נהיגה בשכרות בשל רמת אלכוהול של לפחות 50 מ"ג ב-100 גרם דם – הכמות האסורה על פי חוק. בדיקת נשיפה היא הבדיקה הנפוצה אשר מתבצעת בקלות ובמהירות, גם כאשר לשוטר אין סימנים מקדימים שגורמים לו לחשוד בכך שהנהג שיכור. לעומת זאת, בדיקת דם נעשית בהמשך לחשד במצבו של הנהג. כיוון שמדובר בבדיקה פולשנית רשאי הנהג להתנגד לה.

במידה ומדובר על התנגדות לביצוע בדיקת דם לגילוי נהיגה בשכרות שמקורה בבעיה רפואית ועל מצב שבו הנהג היה פיכח לגמרי יזוכה הנהג מכל אשמה, אך במקרים שבהם הוכחה נהיגה בשכרות ייענש הנהג בחומרה. חשוב שכל נהג ידע את זכויותיו בנושא זה, אך מומלץ שלא לפעול באופן אימפולסיבי ולזכור, כי תמיד מומלץ להודות באשמה במידה והיא קיימת – מה שעשוי להקל על הענישה בהמשך.

במידה ונתפסת נוהג תחת השפעת אלכוהול רצוי שתחפש קצת מדריכים לבחירת עו"ד לנהיגה בשכרות דרך האינטרנט ותבחן את הנושא הזה לעומק.


אודות מחבר המאמר

מומלצים בתחום זה:

איך מגיעים לעו"ד יניב לדר?

מאמר בתחום נהיגה בשכרות

עורכי דין בחיפה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.