אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד ניתן לעזור לילד בתיווך מול חבריו ?

ההתחלה אף פעם לא קלה.

כאשר הילדים שלך נולדו לא יכולת כבר להמתין עד שיגדלו. אמרת "עכשיו אולי קשה אבל ממש עוד מעט הם יגדלו קצת, יגיעו לגן, ירכשו לעצמם כמה חברים ואז אוכל להתרווח עם כוס קפה ולצפות בקטנים המתרוצצים עם חבריהם".

אז עכשיו הם כבר בגן ואולי אפילו בכיתה א' אבל איכשהו יש לך תחושה שהעניין הזה עם החברים לא בדיוק מסתדר או לפחות לא מסתדר מעצמו.

תרשה לנו לגלות לך שילדים זה לא "שטנץ". אצל אחדים שאולי פגשת בגינה הציבורית זה קורה מעצמו ואצל אחרים צריך מעט סיוע. הפיתרון אומנם לא קשור לנדל"ן אבל גם לזה קוראים לזה "תיווך".

דרך אגב המצב בהחלט לא מעיד על העתיד. הילד יתבגר ובהחלט סביר שיהפוך להיות אחד מהחבר'ה מי יודע אולי אפילו מלך השכבה אלא שכרגע טיפה קשה לו. הוא מרגיש קצת חוסר ביטחון, מעט הססנות. הוא אומר שהוא מתבייש ואתם כל כך רוצים לעזור, לתת קצת רוח גבית שתקדם עניינים, תשפר את הרגשתו והרגשתכם ואולי באמת יום אחד הפנטזיה על הקפה במרפסת תתממש.

 

ידוע שילדים מופנמים מתקשים אף יותר כאשר הם צריכים להתמודד עם קבוצה של ילדים בבת אחת. עזרה בתיווך תהיה אפקטיבית הרבה יותר כאשר תתקיים מול ילד אחד בלבד, מקסימום שניים. מה דעתכם לקבל את "הזירה" של הגינה הציבורית אצלכם בחצר הפרטית ? במצב כזה אתם יכולים לשלוט בסיטואציה ובזהות הילדים המשחקים עם ילדכם.

מתקן שעשועים לחצר הכולל מספר גדול של אטרקציות אשר ניתן לשחק בהן סימולטנית, יכול להוות פלטפורמה מצוינת לשיתוף פעולה בין הילדים. מתקן יפיפה מעץ הכולל 2 נדנדות לילדים, סולמות וחבלים לטיפוס, ארגז חול, בית עץ וכמובן מגלשה לחצר. דמיינו לעצמכם סביבה המשלבת אפשרויות רבות לפעילות המציתה את דמיונם של הקטנים ומסייעת בבניית ביטחונם העצמי. משחקים שונים המקדמים התפתחות מוטורית, גמישות ותנועה קלה. וכל זה בעצם בתוך המרחב המוגן של החצר הפרטית שלכם.

תרשו לי לנחש שתוך זמן קצר הילד בעצמו יהפוך למבוקש, כזה שכולם רוצים אחר הצהריים להגיע רק אליו.     


אודות מחבר המאמר

דרור דקל - הכותב הוא בעלי חברת Backyard Stories המתמחה בייבוא ושיווק מתקני שעשועים מעץ לחצר הפרטית ויצור נדנדות משפחתיות לגינה. כתובת האתר: www.backyardstories.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.