אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ייעוץ שיווקי לצורכי שימור לקוחות

בעלי עסקים וחברות מופתעים לגלות כי על אף תהליכי גיוס הלקוחות המצליחים הם אינם רואים גידול בכמות ההכנסות וכמות הלקוחות. אותם בעלי חברות סובלים מבעיית נטישת לקוחות קיימים. לקוחות ותיקים ונאמנים הם נכס של ממש בעבור החברה וחשוב לשמר אותם ולהבהיר להם עד כמה החברה מוקירה את נאמנותם. במהלך חלוקת תקציב השיווק של החברה יש להקצות נתח למטרת גיוס לקוחות חדשים ונתח למטרת שימור לקוחות ותיקים.

 

חברות אשר מתמחות במתן ייעוץ שיווקי מציגות טכניקות שיווק אשר מעניקות הטבות ללקוחות הוותיקים ומסייעות בו זמנית בגיוס לקוחות חדשים. מחקרים מראים כי המלצה כנה של חברים ומכרים מעניקה את הפרסומת הטובה היותר. לקוחות מרוצים אשר ממליצים על מוצרי החברה מעניקים לה פרסום חיובי ויחסי ציבור מצוינים ללא עלות! לקוח מרוצה הוא לקוח אשר מרגיש שהוא מקבל תמורה הוגנת בעבור כספו במהלך הרכישה ולקוח אשר מרגיש כי החברה מוקירה אותו. לקבלת שיטות נוספות לשימור וגיוס לקוחות ניתן לפנות לקבלת ייעוץ שיווקי אישי.

 

בשלב הראשון לתהליך ייעוץ שיווקי ובניית תכנית עבודה מבקש היועץ מבעל החברה את רשימת הלקוחות הקיימים של החברה, לצורכי אפיון הלקוח הפוטנציאלי והגדרת קהל היעד. את גיוס הלקוחות ושימור הלקוחות יש לבצע בהתאם לתכנית עבודה מוגדרת הכוללת יעדים, בחינת נתונים סטטיסטיים והפקת לקחים. בעבור לשמר את הלקוחות הוותיקים יש להציע מבצעים מיוחדים ובלעדיים ללקוחות וותיקים ולהעניק להם עדכונים ודוגמיות של מוצרים חדשים מפעם לפעם.

 

מי הוא הלקוח הפוטנציאלי שלי?

 

בכדי לבנות לחברה מערך לקוחות איכותי אשר שב וצורך מוצרים ושירותים יש לפנות אל קהל יעד מתאים. לצורך גיבוש התכנית השיווקית יש לבצע מחקר שוק מקיף אשר כולל סקרי דעת קהל ובחינת מאפייני המוצר והתאמתו לקהל היעד. הצלחת הקמפיין תלויה בהתאמתו לקהל היעד ותזמון פרסום הקמפיין. בהתאם לכך ממליצות חברות ייעוץ שיווקי להגביר את פעולות השיווק של החברה בסמוך למועדי החגים אשר מאופיינים ברכישות רבות.

 

כל בעל חברה מחויב להכיר את קהל היעד שלו ולדעת בדיוק מה הלקוח שלו אוהב. התאמת המוצרים והקמפיינים השיווקיים לטעמם האישי וצורכיהם של הלקוחות הפוטנציאלים תעצים את כמות המכירות וגיוס הלקוחות המתאימים. ייעוץ שיווקי מקצועי הוא כזה אשר יודע איך לשווק, מתי לשווק ולמי לשווק את המוצרים והשירותים של החברה.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.