אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הוצאה לפועל - איחוד תיקים

לעיתים מוצאים את עצמם אנשים כשהם חייבים כספים לגורמים שונים: שותפים עסקיים, רשויות ממשלתיות, עירייה, חברות סלולר ועוד. במקרים בהם לא מסוגלים החייבים לשלם את חובותיהם, הם עשויים להיתבע למשפט. כאשר נפסק במשפט סכום החוב והחייבים עדיין אינם משלמים אותו, עשויים להיפתח כנגדם הליכי הוצאה לפועל. מומלץ מאוד לחייב, שנפתחו כנגדו מספר הליכי הוצאה לפועל, לפנות בהקדם לעורך דין הוצאה לפועל כדי להקל על מצבו. במקרים מסוימים, עשוי עורך דין הוצאה לפועל לבקש עבור לקוחו איחוד תיקים.

עורך דין הוצאה לפועל הנו משפטן הבקי בחקיקה ובפסיקה הרלוונטית להליכי הוצאה לפועל. עורך דין הוצאה לפועל יכול לסייע הן לחייב והן לזוכה במשפט למצות את מירב זכויותיהם המשפטיות ולקדם את פתרון נושא החוב בצורה מהירה ויעילה. איחוד תיקים הנו מנגנון המסייע לחייב שנפתחו כנגדו מספר תיקים של הוצאה לפועל. במקום להתרוצץ בין לשכת הוצאה לפועל אחת לשנייה, יבקש החייב, באמצעות עורך דין הוצאה לפועל, איחוד תיקים, שמשמעו: ריכוז ההתנהלות בתיקים אלו מול לשכה אחת. עניין זה חוסך מהנתבע טרחה מרובה וזמן רב.

בקשה לאיחוד תיקים צריכה להיות מנוסחת בקפידה ולהיות מוגשת בצירוף מסמכים שונים. עורך דין הוצאה לפועל יהיה זה שמנסח בקשה זו עבור לקוחו. בקשה לאיחוד תיקים תפרט את הנכסים שהיו בידי החייב בחמשת השנים האחרונות וכן חובות המיוחסים לו, בין אם שנפתחו בגינם תיקי הוצאה לפועל ובין אם לאו. עורך דין הוצאה לפועל יגיש בקשה לאיחוד תיקים במספר עותקים, בהתאם למספר התיקים שנפתחו כנגד החייב ועוד עותק אחד. לאחר שהוגשה הבקשה, יזמן ראש ההוצאה לפועל את החייב ואת הזוכים וידון אם לאשר את הבקשה. במהלך הדיון, יבצע ראש ההוצאה לפועל הליך של חקירת יכולת לחייב, במסגרתו הוא יבדוק האם יכול החייב להחזיר את חובותיו בתוך פרק זמן הנקוב בחוק. במידה ומתגלה כי החייב אינו מסוגל לעשות זאת, יוכרז עליו כחייב מוגבל באמצעים ויוטלו עליו הגבלות שונות. זאת ועוד, במידה וראש ההוצאה לפועל מגלה כי החייב שיקר בבקשה לאיחוד תיקים, בנוגע לנכסיו, חובותיו או עניינים מהותיים אחרים- הוא ידחה את בקשת איחוד התיקים.

כדי לבחור עורך דין הוצאה לפועל אשר ייצג אותנו במקרה של איחוד תיקים כדאי לפעול לפי המלצות. אם אנחנו מכירים חברים או מכרים הנעזרים בשירותי עורך דין הוצאה לפועל, כדאי לפנות אליהם קודם כל. כמו כן, בעלי עסקים רבים נעזרים תכופות בשירותי עורך דין הוצאה לפועל ורצוי להתייעץ גם עימם לפני הבחירה בעורך דין כזה. גם עורכי דין מכל תחום שהוא יכולים להמליץ בפנינו על עמית למקצוע, העוסק בתחום זה. אם לא הצלחנו לאתר עורך דין הוצאה לפועל באמצעים אלה נוכל לחפש בגוגל. כדאי לשים לב הן לתוצאות החיפוש והן למודעות הפרסומות המופיעות בסמוך להן. אם האתר הנו מעוצב ועשיר במידע רלוונטי, כדאי מאוד להתקשר לעורך הדין המצוין באתר ולבקש פגישה מקדמית עמו. פגישה כזו אינה כרוכה בתשלום בדרך כלל ובאמצעותה נוכל להכיר לעומק את עורך הדין האמור לייצג אותנו בלשכת ההוצאה לפועל. בפגישה המקדמית כדאי לשאול עורך דין הוצאה לפועל כמה שנות ניסיון בתחום הוא צבר ואם הוא יכול להפנות אותנו ללקוחות שקיבלו ממנו שירות בעבר.


אודות מחבר המאמר

משרד עורכי דין רום קובי, מתמחים בלעדית בתחום הוצאה לפועל ומטפלים בתיקים של פשיטות רגל, כינוס נכסים, צ'קים חוזרים, גביית חובות ועוד. פנו אלינו עוד היום לייעוץ וקבלת הצעת מחיר!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.