אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מחסומים חשמליים – גם מוגן, גם מאורגן

מחסומים שימשו להגנה על בתים, ישובים ואף מדינות לכל אורך הציביליזציה האנושית. הם היו תמיד קו ההגנה הראשון. מחסומים של חומות אבן עם שער בתוכן הקיפו ערים ואזורים להגן מפני אויבים, או אנשים בלתי רצויים. מאז ומעולם, מחסומים הגנו גם על חיי אדם וגם על רכוש.

פתחים בחומה נשמרו על ידי חיילים, או באמצעים מכאניים אחרים, כגון יתדות משוננות מעץ או מברזל.

היום, בעידן המודרני, המצב לא השתנה באופן מהותי. אנו עדיין משתמשים במחסומים מכל הסוגים כדי להגן על הרכוש שלנו. המחסומים הלכו, כמובן, והתפתחו עם השנים, נעשו מתוחכמים יותר, מותאמים לשרת את המטרה שלשמה הורכבו, בין אם תהא זו הגנה על רכוש פרטי, או חסימת אזור חנייה תעשייתי או ציבורי.

מאז המציא תומס אדיסון את נורת החשמל בסוף המאה ה-19, חיי האנושות השתנו ללא הכר. החשמל היום הוא חלק בלתי נפרד מחיי האדם המודרני. לצד הקומקומים, המחשב, הטלביזיה ואפילו המכוניות החשמליות, יש היום מבחר גדול של מחסומים חשמליים.

ניתן לחלק את סוגי המחסומים לשניים:

הראשון - מחסומים לחניה במפעלים, מוסדות ואיזורי מסחר, השני - מחסום חשמלי לחניה בבית פרטי.

מחסומים לחניה במפעלים מאפשרים הבטחת מקום חניה לעובדי המפעל, בעידן המודרני, שבו שטח חניה הפך למצרך יקר ומבוקש, וכן מבטיחים אזור פריקה וטעינה בטוח.

מחסומים במשרדים ממשלתיים במוסדות בטחוניים ובמקומות רגישים, כגון שדות תעופה, משמשים גם לשמירה מפני התקפות טרור.

מחסומים חשמליים לחניה במרכזי מסחר, בתי חולים וכד' מאפשרים דבר נוסף חשוב ביותר: שליטה בכמות הרכבים הנכנסים והיוצאים.

שטחי חניה הפכו לענף כלכלי מכובד, המקנה לצרכניו שירות חשוב ביותר – מקום להחנות את רכבם, כאשר הם מגיעים למרכזי הערים לצורך עבודה, בילוי או קניות. אפילו מחסום חניה חשמלי פשוט, המורכב מזרוע, עושה את העבודה, לפחות באופן חלקי. בדרך כלל, מחסומים מסוג זה מאויישים על ידי שומר וגובה התשלום, אך בשנים האחרונות הולכים גם אלה ונעשים אוטומטיים לחלוטין. באמצעות הקלדת קוד, או העברת כרטיס, יכולה התנועה בשטח החניה להתנהל ללא יד אדם, באופן אוטומאטי לחלוטין.

כאשר ענייננו הוא מחסום חשמלי לחניה פרטית, אין צורך, כמובן, בניתוב תנועת המכוניות, שכן חניה זו משמשת בני משפחה וחברים בלבד.

ברוב בנייני המגורים הכוללים חניה תת-קרקעית, ייעשה שימוש במחסומי זרוע פשוטים, המופעלים על ידי שלט רחוק, שנמצא ברכבם של כל אלה המורשים בשימוש בחניה זו, דהיינו, דיירי הבניין.

בבתים פרטיים יעדיפו בעלי הבית לרוב מחסום חשמלי לחניה מאסיבי יותר, הכול בהתאם לתנאי השטח בביתם, לתקציבם ולעיצוב, שבו הם בוחרים.

חשוב לזכור, כי מחסומים חשמליים אינם מהווים הגנה מלאה מפני אורחים לא רצויים מכל סוג שהוא, בין אם הם פולשים לחניה הפרטית, בין אם הם חורשי מזימות. היום, כדאי להשתמש באמצעים נוספים, שהטכנולוגיה מאפשרת לנו, כצרכנים פרטיים, ולהגביר את יעילות המחסום באמצעות מצלמת טלביזיה במעגל סגור הממקומת בקרבת המחסום ומאפשרת לבחון את כל המגיע אליו.

סימפטום ה"שוטרים וגנבים" קיים אפילו היום. לא פשוט להיות תמיד צעד אחד לפני הגנב, אך אפשר בהחלט לנקוט באמצעים, שיעשו את חייו קשים יותר. מרבית הגניבות המתרחשות במשרדים, בתי עסק או בתים פרטיים מבוצעות על ידי גנבים אופורטוניסטים, הרואים הזדמנות "לעשות מכה" ולוקחים אותה. מחקרים הוכיחו, שמחסומים חשמליים אכן יעילים בפני גנבים כאלה, ויש להניח, שרכוש מוגן על ידי מחסומים חשמליים לא יקרוץ לגנב. הוא יחפש יעד קל יותר לגישה.


אודות מחבר המאמר

גד אלון, העומד בראש חברת גד שערים, בעל נסיון של למעלה מ-25 שנה בתחום התקנה ותיקון של שערים חשמליים לבית ולחניה, מחסומי חניה, מחסום לרכב ועוד. השאירו פרטים בטופס באתר, ונחזור אליכם בהקדם! 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.