אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדיקת ליקויי מבנה בקניה של דירה חדשה

 

רכשתם דירה חדשה? מזל טוב! אין כמו בית חדש ומרווח, בית חלומותיכם. השקעתם כסף רב ברכישת הבית החדש ועוד תשקיעו בהמשך סכומים נכבדים בקניית ריהוט, מוצרי חשמל ואביזרי נוי. אבל לפני שאתם נוסעים לקנות את כל אלו - חכו רגע. אל תסתפקו בסיור חטוף ברחבי הדירה לאחר שקיבלתם את המפתחות, כדי לראות שהכול בסדר. כדי להיות באמת שקטים, הזמינו שרות של בדק בית.

בשנים האחרונות גילו ישראלים רבים את הסוד: רק בדיקת בדק בית יכולה לאתר את מכלול הליקויים במבנה. לבצע סיור מקיף בדירה ולחפש ליקויים בעצמכם זה אכן רעיון טוב, אבל לא במקום בדק בית מקצועי. אנשי בדק בית מגיעים אל הנכס שרכשתם כשהם מצוידים בניסיון וידע רב. מדובר בדרך כלל באנשים בעלי תארים של הנדסאי בניין, מהנדסי בניין או שמאי מקרקעין. בנוסף לידע המקצועי שלהם, אנשי בדק בית נעזרים בציוד אלקטרוני מתקדם לאיתור ליקויים, כמו למשל מצלמות אינפרא-אדום או מצלמות תרמיות. ציוד זה מאפשר להם לגלות פגמים נסתרים במבנה, כמו למשל דליפות מתוך צנרות שבקירות, רמת לחות חריגה מתחת לאריחים וכדומה. איתור מדוקדק של ליקויי בניה ברכישת דירה חדשה הוא חשוב מאוד. לפי חוק המכר, כל ליקויי הבניה שיתגלו על ידיכם לאחר שתיכנסו לבית, חייבים להיות מתוקנים במהירות על ידי הקבלן. ליקויים אלו כוללים לא רק ליקויים שתוכלו לאתר בכוחות עצמכם, כמו למשל סדקים בקירות או גימור לקוי. ליקויי בניה יכולים לכלול גם שימוש בחומרי בניה בלתי איכותיים, אי הקפדה על תקני בטיחות, ליקויים ביסודות הבית או בקירות המבנה, רטיבות, מפגעים בטיחותיים, אי התאמה לתקני בניה מקובלים, בעיות בצנרות המונחות בבית (מים, חשמל, גז, ביוב), חריגות מהתכנון המקורי של הדירה ועוד. רק חברה מקצועית תוכל לבצע בדק בית יסודי ולהגיש לכם בסוף התהליך דו"ח בדק בית מפורט, המתאר את כל המפגעים. דו"ח כזה כולל לא רק את התיאור המדוקדק של כל הליקויים אלא גם תמונות להמחשה, תאור תהליך התיקון והערכה של עלויות התיקון. 

עם קבלת דו"ח בדק בית, תוכלו לגשת לקבלן שבנה את דירתכם ולדרוש ממנו לתקן את המפגעים. לפי חוק המכר, כאמור, מחויב הקבלן לתקן את כל ליקויי הבניה. אם הוא מסרב לעשות זאת, ניתן לתבוע אותו בבית משפט. במקרה כזה ישמש דו"ח בדק בית כראייה מקצועית בעלת חשיבות עליונה. אם נדרש הדבר, יכולים אנשי בדק בית גם להגיע למשפט לצורך מתן עדות כנגד אותו קבלן שהתרשל בתפקידו.

כיצד ניתן לבחור חברת בדק בית? רצוי מאוד שמחיר הבדיקה לא יהווה את השיקול המרכזי בבחירת החברה. התחרות בין חברות בדק בית היא גדולה וישנם חובבנים המציעים מחירים זולים מאוד. חשבו על כך: אם השקעתם סכום של מאות אלפי שקלים בקנית דירה, סכום הבדיקה בטל בשישים, בוודאי מול התועלת שתצמח מהבדיקה. על כן, רצוי לבחור בחברת בדק בית בעלת מוניטין, הפועלת בשוק שנים רבות. תוכלו לקבל המלצות על חברת בדק בית כזו מאנשי מקצוע בתחום הנדל"ן, כמו למשל יזמים, מהנדסי בניין או שמאי מקרקעין. במקרים מסוימים, ניתן לבקש מאנשי בדק בית שיבדקו גם אלמנטים נוספים בדירה כמו למשל מפגעים אקוסטיים, קרינה מסוגים שונים, מפגעי זיהום או רעש וכדומה. לאנשי בדק בית יש גם את הידע וגם את הכלים, כדי לבצע בדיקות כאלו.

 


אודות מחבר המאמר

צ'ק האוס היא חברה ותיקה לבדק בית ומספקת שירותי שמאי מקרקעין, בדיקת בית יד שניה, בדיקות הנדסיות ועוד. צרו איתנו קשר עוד היום לייעוץ!

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.