אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך נדע מהי אהבה?

נראה לך שאתה מאוהב? למה נדמה לך? יש לך מושג מה זאת אהבה? האם אתה בטוח שאתה לא מתבלבל בין תשוקה לבין אהבה? בואו ננסה להבין את ההבדלים בין התאהבות ואהבה, בין תשוקה וקשר ונשתדל לעשות סדר בבלגן.

בדרך כלל בחיים אנו מצויידים בכלים שעוזרים לנו לבחון סיטואציות שונות. אחד הכלים שמאוד עוזרים בקבלת החלטות ובבחינת מציאות הוא האינטאיצייה. למרות שבמקרה של התאהבות, האינטואצייה שלנו לא ממש עובדת. לכן, אחד הכלים הטובים שיכולים לעזור לנו במצב של התאהבות זה הדמיון.

נסו רגע לדמיין. אם הייתם רק אתם ובני זוגכם על אי בודד למשך חודש. איך הייתם מרגישים? האם המחשבה הזאת גורמת לכם להילחץ או משרה עליכם הרגשה נעימה ורגועה?. האם נראה לכם שתהיו מאושרים עם בן בת הזוג בסיטואצייה שכזו? נסו להתמקד בחסרונות של כל אחד מכם כאשר אתם בסיטואצייה של אי בודד. נראה שהרגשות שמחשבות כאלו מעוררים מאפשרים לבחון את הקשר ולהגיע למסקנות אמיתיות. אם אנחנו מתייחסים בעיקר לנקוטדות החולשה של הקשר וחושבים בעיקר על הבעיות שיתעוררו, סביר להניח שלאורך זמן, נקודות אלו יצוצו ויופיעו גם בחיים ובמציאות. אם אנו חושבים שנקודות התורפה של הקשר בין בני הזוג אינם משמעותיות ומה שנותר הוא אושר והרגשה נעימה וטובה, סביר להניח שגם במציאות החיים לאורך זמן, הבעיות יפתרו והקשר יהיה חזק ויציב מספיק בשביל להתמודד עם בעיות שיופיעו.

יש כל מני סוגי קשרים בחיים. ישנם קשרי עבודה, קשרי משפחה, קשרי חברות וידידות ועוד. קשר האהבה שונה משאר הקשרים וממערכות ייחסים אחרות. משום שבקשר כזה מתווספים אלמנטים שיכולים לגרום לנו לבלבול ולתחושת אשלייה לא נכונה לגבי הקשר. למשל, גירוי ומשיכה מינית יש באפשרותם להפריע ליכולת שלנו להבחין ולשפוט את מערכת הייחסים. גירוי מיני יכול לשבש את האינטואיצייה ואת נסיון החיים שצברנו במהלך החיים. לכן, יש למצוא עוד כלים שיעזרו לנו לבחון, לשפוט ולהחליט מהי אהבה אמיתית. והכלי האלטרנטיבי לאינטאיצייה הוא סימולציית מצבים בדימיון ובחינת התוצאות.

עוד דוגמה לסימולציית מצבים בדמיון.נסו לדמיין את בן או בת הזוג בהופעה לא מחמיאה, נסו לדמיין כיצד יראה הבן זוג שלכם בעוד 30 או 40 שנה, האם רגש האהבה עדיין קיים? האם הרצון להיות ביחד עדיין קיים? אם כן? אתם ברי מזל. זאת היא כנראה אהבת אמת וזכיתם בפרס הגדול. אם הגעתם למצב זה עשו כל מה שאתם יכולים כדי לתחזק את האהבה שלכם. כי מצאתם לכם אהבה. ועכשיו האתגר הגדול יותר הוא לשמר את  האהבה הזו.

ובכן, מהי באמת האהבה?בראש וראשונה, אהבה היא נתינה. נתינה ללא דרישה לתמורה, נתינה לשם נתינה. אהבה היא רגש שקיים ללא תנאים. אהבה אינה תלויה בדבר או בתנאים. אם הגעתם למצב שכזה, החשיבו את עצמכם כברי מזל. וזאת משום שרק מעטים אכן חוו סוג רגש שכזה ואין ספק שזוהי חווייה אדירה וממלאת. כי בסופו של דבר אהבה היא אנרגייה אדירה שיכולה למלא אותנו ולגרום לנו לחוש מלאים ומסופקים. כלומר אהבה היא אושר. אבל רצוי להיזהר, כפי שציינו אהבה היא אנרגיה. וכמו כל אנרגיה, אם היא מאבדת שליטה ואם אנו ואנחנו לא יודעים להשתמש בה גם אנרגיית האהבה יכולה להפוך בקלות לאנרגיה מזיקה שעלולה לגרום נזקים


אודות מחבר המאמר

קרטיב: זוגיות, אהבה ובמה שבינהם

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.