אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפסקת העישון – טוב לבריאות וטוב לשיניים

משרד הבריאות מזהירה את הציבור בפני העישון. יצרני הסיגריות מחויבים בחוק לכתוב שהעישון מסוכן לבריאות. המדע מצביע על העישון כגורם לסרטן. ובכל זאת אנשים ממשיכים לעשן, ובכמויות. האם אנשים באמת ערים לסכנות שבעישון?

חוקרים קובעים באופן חד משמעית שהעישון מזיק לבריאות. רופאי שיניים מציינים את הנזק שהעישון מביא למצב השיניים של צעירים ומבוגרים. העישון מצהיב את השיניים לאורך הזמן וגורם לאנשים להתבייש מהצבע הצהוב שמכסה את שיניהם. כתוצאה מכך הם נאלצים לעבור הלבנת שיניים כמעט כל שנתיים. ההוצאה אינה זולה.

ריקבון בשיניים

יחד עם אויבים נוספים כמו קפאין שבקפה, תה, ממתקים ויין אדום, העישון מחליש את השיניים ולפעמים אנשים נאלצים לעבור טיפולים של השתלות שיניים כדי להוציא שיניים מתות או רקובות. תהליך השתלת שיניים הוא ארוך ומחייב בילוי שעות רבות במרפאות.

הריח של הסיגריות, יחד עם הצבע הצהוב, מרתיע אנשים מלהתקרב למעשנים והדבר עלול לפגוע במעמדם בקרב עמיתים לעבודה וחברים בשכונה.

מניעת הצורך בטיפולים של הלבנת שיניים, השתלת שיניים או השתלת שיניים

אנשים בעלי חוש אסטטי הם נחושים לעצור את תהליך הידרדרות בריאות השיניים והם מקבלים החלטה נועזת להפסיק לעשן אחת ולתמיד.הדבר מצריך תמיכה מצד בני המשפחה ועמיתים במקומות העבודה. ישנם אנשים שהתחילו ללעוס מסטיק מיד לאחר ארוחות; הדבר דוחה את הרצון להצית סיגריה והמסטיק גם סופג עשן ומסיר שאריות אוכל מהפה.

השתלת שיניים מהווה פיתרון לבעיה ארוכת השנים של המעשנים. באם נקבע שיש צורך לעקור שן אז המטופל חייב לקבל החלטה  - האם להשאיר את המרווח שנוצר בעקבות העקירה, להסתפק בגשר עם שיניים מלאכותיות או לעבור השתלת שיניים.

תהליך שיימשך חודשים אבל יביא תוצאות מצוינות

באם אדם מוכן נפשית לתהליך של  השתלת שיניים הדבר ייעשה בשלבים עם הפסקות ביניהם. השלב הראשון הוא העקירה של השן הרקובה. כעבור מספר חודשים בהם הפה התרגל למצב החדש שנוצר, יבריגו הברגה מיוחדת לעצם השן וכעבור מספר שבועות תוכנס השן החדשה. התוצאה של השתלת שיניים תהיה המראה החדש ובמרכזו שן חדשה, לבנה ובוהקת.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב על ידי צוות הכותבים של כתיבת מומחים, כתיבת מאמרים מקצועיים בכל תחום.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.