תוכנית עסקית היא מסמך ניהולי הנכתב בעיקר בשביל לשווק עסק חדש שאתם מקימים ולהציגו בפני משקיעים ושותפים פוטנציאלים, או בכדי להציג מוצר או שירות חדש בתוך חברה קיימת. תוכנית עסקית נכונה נכתבת בדרך כלל בעזרת כלכלנים מומחים ומתמקדת בנושא שאותו אתם מעוניינים להציג (להלן – עסק, מוצר או שירות חדש), ומציגה את אפשרויות השיווק שלו והתחזית הפיננסית לגביו.
תוכנית עסקית כוללת בדרך כלל את המרכיבים הבאים על פי סדר הופעתם (במאמר זה נשתמש במונח "מוצר" אך כל הנכתב נכון גם לעסק או שירות חדש):
לסיכום, אם יש לכם רעיון למוצר חדש עבור החברה בה אתם עובדים הדרך הנכונה והמקצועית ביותר להצגה של הרעיון שלכם לבעלי החברה היא בעזרת תוכנית עסקית. כך בעלי המניות (ובשורה התחתונה – גורפי הרווחים) יכולים לראות בצורה ברורה ומסודרת מהו הרעיון ומהי הכדאיות בקבלת הרעיון. בנוסף, הצגת הרעיון בתור תוכנית עסקית ברורה ולא בתור "זריקת רעיון" תתקבל בצורה רצינית יותר ובעלי החברה יחשבו על קבלת הרעיון בצורה חכמה יותר ולא ישליכו אותו מיד.
dreamview