אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

וול-סטריט בשיא של 5 חודשים – הראלי יימשך?

גל של אופטימיות סחף אמש את העולם: זה התחיל בבורסות אסיה שרשמו עליות נאות, והמשיך בזינוקים אירופיים של 1.5% במדד הפוטסי הבריטי, 1.7% בדאקס הגרמני ו-2.7% בקאק הצרפתי. אפילו בורסה קטנה בשולי המזרח-התיכון, זו שממוקמת ברחוב אחד-העם כאן בת"א, רשמה אמש עליות של 1.7% בשני המדדים המובילים, ת"א 100 ות"א 25. ניתן לסחור על מדד ת"א 25 באמצעות מסחר באופציות דיגיטליות באתר איזיטרייד.

אלא שהדובדבן של הקצפת היה בהמשך הלילה בוול-סטריט: מדדי וול-סטריט רשמו אמנם עליות מעט תנועות יותר, של 0.7% בדאו ג'ונס, 1% בנאסד"ק ו-0.9% ב-S&P 500, אבל גם העלייה הזו הספיקה ל-S&P 500 להגיע לשיא של 5 חודשים, עם 1,292.1 נקודות. מאז יולי לא הגיע המדד הוותיק והחשוב לגבהים הללו. מדובר בחדשות משמעותיות ביותר, מכיוון שה-S&P 500 נחשב למדד הייצוגי ביותר בוול-סטריט, לעומת הדאו ג'ונס שמבוסס על 30 מניות בלבד, ולעומת הנאסד"ק שמתרכז בעיקר בסקטור ההיי-טק והאינטרנט.

אז מה גרם למדד החשוב בוול-סטריט לרשום שיא חדש? משקיפים רבים סוברים שמדובר בנתוני המאקרו הטובים שממשיכים להתפרסם, וההערכה שהולכת ומתפשטת בשווקים, לפיה ארה"ב לא תסטה מנתיב הצמיחה שלה, גם אם אירופה לא תמצא פתרון למשבר החוב שלה בקרוב. ניתן לקרוא לכך תרחיש ההתנתקות: ההתנתקות בין כלכלת ארה"ב לכלכלת אירופה.

האחרון מבין שורת נתוני המאקרו המעידים על התאוששות כלכלת ארה"ב, היה נתון המלאים הסיטונאיים שפורסם אמש בעיצומו של יום המסחר. מהנתונים עולה, כי בחודש נובמבר גדל המלאי אשר במחסנים של המשווקים הסיטונאים בארה"ב ב-0.1% בלבד, לעומת ציפייה לעלייה של 0.6%. הדו"ח כלל גם עדכון כלפי מטה של הנתון לחודש אוקטובר, שעמד על 1.2% ולא על 1.6%. העובדה שהמלאים הסיטונאיים אינם מתרחבים נחשבת לסימן חיובי. היא מעידה על כך שהיקף ההזמנות עולה על הצפוי, ועל כך שהמוכרים הסיטונאיים מצליחים לחסל את המלאי שברשותם. נתון כזה יכול להעיד על צפי לצריכה פרטית גבוהה, ועל האצה עתידית בייצור על מנת לחדש את המלאים.

מה עוד עומד ברקע עליות אמש בוול-סטריט? יריית פתיחה מוצלחת של עונת הדו"חות לסיכום הרבעון הרביעי והשנה כולה. כמו תמיד הייתה זו יצרנית האלומיניום אלקואה שפתחה את עונת הדו"חות, והפעם היא הצליחה להכות את תחזיות האנליסטים לרווח ולהכנסות.  ניתן לסחור על מדדי וול סטריט באמצעות אופציות בינאריות באיזיטרייד.

מעניין לראות שעל אף שהאופטימיות ממוקדת בכלכלה הריאלית האמריקנית, ההשפעה של התקוות החדשות מורגשת היטב גם בשווקים הפיננסיים של אירופה. אך שלא יהיו לכם ספקות, מעל הכלכלה הריאלית האירופית ממשיכים להתקדר עננים: הסימנים האחרונים מעידים על מדינה אירופית נוספת שעלולה להיקלע למשבר חוב, הפעם מדובר באוסטריה.

האם ארה"ב באמת תוכל להמשיך לצמוח בקצב גבוה, גם אם מדינה אירופית נוספת תצטרף לרשימה השחורה והמתארכת של מדינות מסובכות בחובות? גם אם התשובה על כך היא חיובית, בטוח שהעליות בבורסה האמריקנית לא יימשכו באותו הקצב במידה ותשומת הלב תחזור אל החדשות הרעות של אירופה.

בינתיים יש גורם אחד שבוודאי נהנה מעליית שערים במנייה שלו: הנשיא אובמה, שנתוני המאקרו החיוביים משפרים מאוד את סיכוייו לזכות בכהונה נוספת בסוף השנה הנוכחית.


אודות מחבר המאמר

אופציות בינאריות   מסחר באופציות דיגיטליות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.