אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הנחיות בעקבות הזרקות בוטוקס

 

בוטוקס הינו חומר בטוח ויעיל לטיפול בקמטים. לאחר הזרקת בוטוקס ישנן מספר המלצות פשוטות שעלולות לעזור להפחית את הסיכויים לתופעות לוואי. המלצות אלו רלבנטיות גם למילוי קמטים באמצעות חג'ובידרם.

למה מופיעות תופעות לוואי?

תופעות הלוואי התדירות ביותר, הן של הזרקות בוטוקס והן של מלוי קמטים, נגרמות עקב הההזרקה עצמה. עצם פגיעת העור והרקמות שמתחתיו עם מחט יכולה להביא כאב, גרד, נפיחות, סימנים אדומים וסימנים כחולים. תופעות אלו לרוב קורות מפציעת כלי דם או נימים.

בימים הראשונים לאחר הזרקת בוטוקס יתכן שהתופעות שהוזכרו יתרחשו ואף יחמירו בימים הראשונים. בשביל לצמצם את חריפות תופעות הלוואי כדאי לנסות למנוע הרחבת כלי הדם באזור שעבר הזרקה.

1. רצוי להימנע מפעילות מאומצת

במשך יום שלם לאחר הזרקות בוטוקס כדאי להימנע מפעילות גופנית. פעילות זו גורמת להגברת הדופק ומגבירה את זרם הדם לאזור. הדבר עלול להגביר את הסיכוי ליצירת חבורות ונפיחות.

2. יש להימנע משתיית אלכוהול

אלכוהול מביא להרחבת כלי דם. שמתם לב שלאחר ששותים משקאות חריפים הפנים נהיים אדומים? זה כתוצאה מהרחבת כלי הדם. כמו פעילות מאומצת, זה מסוגל להגביר את הסיכון לנפיחות, סימנים כחולים ואדמומיות.

3. מומלץ להימנע מחשיפה לשמש וחום גבוה

לאחר הזרקות בוטוקס חשוב לא להיחשף באופן ממושך לטמפרטורה גבוהה, ובפרט לא לחום גבוה. בדומה לשתיית משקואות המכילים אלכוהול ופעילות ספורטיבית, חום מביא לדילטציית ורידים וכך עלול להביא לנפיחות לאחר הפעולה.

4. אסור לעסות את אזורי הטיפול

הזרקות בוטוקס ממוקמות לתוך שרירים ספציפיים שאחראיים להבעות פנים ולקמטים. עיסוי אזור הטיפול עלול להביא לבוטוקס לצאת מאזור הטיפול ולהשפיע על שרירים לא על פי תכנון. יש שני שרירים משמעותיים שנוטים לגרום לתופעות שליליות.

השריר המשמעותי ביותר שמעורב בתופעות לוואי של הזרקות בוטוקס הינו השריר להרמת העפעף. התפשטות של בוטולינום טוקסין לשריר זה עלול להחליש את השריר ולחולל לנפילה של העפעף העליון. באופן כללי זה לא ייזיק לראייה, אך זה יכול לגרום להרעה בהיבט האסתטי. אם זה מתרחש, אין צורך לדאגה. חשוב להגיע לביקורת אצל הדוקטור המטפל. תופעה זו תעלם מעצמה בין שבועיים לשמונה שבועות.

עוד שריר שיכול להיות מעורב בסיבוכים זה שריר הפרונטאליס, שריר המביא להרמת גבות. החלשה של סיבי השריר בקרבת הגבות עלול להביא לנפילה קטנטונת של הגבות. שוב, תופעת לוואי זו תעבור לבד אחרי כחודש.

ע"מ למנוע את תופעות הלוואי שהוזכרו לעיל, רצוי במשך 6 שעות לפחות לאחר הזרקות בוטוקס לא לגעת באזורי ההזרקה. זה יעזור למנוע פיזור של בוטוקס לתוך שרירים קרובים לאזור.

5. עוד הנחיות חשובות

יש מספר המלצות שיש לגביהם דעות שנויות. יש כירורגים שממליצים לא לשכב במשך מספר שעות אחרי הזרקות בוטוקס ולהפעיל את השרירים שלתוכם הזרקות בוטוקס נעשו. רופאים אלו אומרים שפעולות אלו יכולים לתרום להפחית התפשטות מקומית של החומר. הרעיון מאחורי הפעלת השרירים הוא שפעולה זו תעזור לספיגת בוטוקס לתוך שרירים האלו במקום לשרירים לא רצויים.

הלוגיקה נגד שכיבה פחות ברור, אבל יש פלסטיקאיים שחושבים שפעולה זו תפחית התפשטות מקומית.


אודות מחבר המאמר

 

דוד כותב בנושאי הזרקות בוטוקס והזרקות חומרי מילוי לטיפול בקמטים. מרפאת אסתטיקה בוטוקס תל אביב מציעה מגוון של טיפולים קוסמטיים לא כירורגיים לשמירת מראה צעיר. המרפאה יושבת ברמת החייל שבתל אביב. 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.