אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חושבים על פרידה? חושבים על גישור גירושין

 

גישור גירושין הינו תהליך אפקטיבי במיוחד עבור פתירת בעיות העולות כאשר בני זוג מחליטים להתגרש. גישור גירושין מאפשר לבעל ולאישה להחליט את ההחלטות אשר ישפיעו עליהם ועל ילדיהם למשך שארית חייהם.

גישור גירושין נותן לזוג הנמצא בתהליכי גירושין את ההזדמנות לפתח תכנית אשר תטפל באופן ספציפי בצרכיה היחודיים של כל משפחה- בסביבה חיובית, נשלטת ומובנית, בעזרתו של מגשר בעל כישורים יחודיים בניהול משא-ומתן ובפתירת בעיות. משום שהמגשר מאפשר לבני הזוג להישאר בשליטה, גישור גירושין מאפשר להם להגיע להחלטות הטובות ביותר בנודע למשפחה שלהם, ולהגיע להסכם אשר שניהם יכולים לחיות איתו בשלום. זאת ועוד- גישור גירושין עוזר לבני הזוג לתקשר בצורה חיובית ורגועה, בזמן תקופה קשה בחייהם אשר עלולה לגרור שיח נסער ושלילי.

גישור גירושין איננו מעודד ריבים או וויכוחים, אלא שיתוף פעולה ועבודת צוות. שיטת העבודה הננקטת במהלך גישור גירושין חוסכת זמן, וכתוצאה מכך- גם כסף. גישור גירושין נוטה לצמצם או לפתור את ההבדלים בין בני הזוג, במקום להגדיל ולחדד אותם, כפי שקורה בבית המשפט. גישור גירושין נוטה להביט אל העתיד במקום אל העבר. הגישור נותן לבני הזוג את ההזדמנות להקשיב זה לזו ולשמוע באופן ישיר את ההסברים והטיעונים, ולא דרך תיווכם של עורכי דין ושופטים.

אכן, בתהליך גירושין משפטי המתרחש בבית המשפט, בני הזוג המתגרשים אינם מצליחים לרב לתקשר בצורה נעימה, ואינם פותרים את הבעיות בכוחות עצמם אלא בעזרת תיווך. מסיבה זו, קיים גם תהליך של גישור גירושין אשר מטפל בבני זוג אשר כבר עברו את התהליך המשפטי, וכעת רוצים לפתור את הנושאים אשר נידונו בבית המשפט. גישור גירושין מסוג זה מעניק לבני הזוג את היכולת להתחיל בתהליך ההשלמה והקבלה של דרך חיים חדשה לחלוטין, בלתי מוכרת ואולי גם מאיימת. גישור גירושין עוזר לבני הזוג לבסס תקשורת חדשה, ולקבל מחדש את השליטה על חייהם.

גישור גירושין הנערך בעקבות ההליך המשפטי, מאפשר לבני הזוג לשקול מחדש את הגירושין, ולבדוק האם ברצונם לנסות ולחדש את הקשר ביניהם- או להשלים עם הגירושין ולצאת לחיים חדשים. הגישור מתעל את האנרגיות של בני הזוג לכיוון יצירת הסדרים והסכמים אחראיים והגיוניים, אשר יקחו בחשבון את הצרכים של כל אחד מהם וכמובן גם את הצרכים של ילדיהם. תהליך גירושין בבית המשפט ינטה תמיד לצידו של הורה אחד, ויכפה על ההורים החלטות. גישור גירושין לעומת זאת, מקדם דיון ושיתוף פעולה בין שני ההורים- בכל הנושאים הנוגעים לטובת ילדיהם.

כאשר בני זוג שוקלים לעבור גירושין, הם נמצאים בסופה של תקופה קשה מלאת כעסים ורגשות קשים. לרוע המזל, הליך הגירושין המשפטי המסורתי עלול במקרים רבים להסב לבני הזוג אי-נעימות נוספת, וליצור מתחים נוספים וקשים יותר בתוך המשפחה. הליך גירושין משפטי עלול לערער כל זכר לאמון שעוד נשאר בין בני הבעל והאישה, בניגוד להליך של גישור גירושין אשר מעודד הקשבה ותקשורת פתוחה בין השניים. בהליך גירושין משפטי מתקבלת לעיתים התחושה שרק אחד מהצדדים "ניצח" על חשבון הצד השני, ואילו בהליך של גישור גירושין- פועלים כל הצדדים לקראת חתימה על הסכם הדדי המכבד את שניהם.


אודות מחבר המאמר

מוגש בחסות שרונה בן זאב עו"ד לענייני משפחה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.