אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פורקס: הדולר לשיא של 3 חודשים מול היורו

שוק הפורקס: הדולר התחזק אמש מול מרבית המטבעות העיקרים ונסחר סביב מחירו הגבוה ביותר מזה שלושה חודשים מול היורו, זאת בעקבות פרסומם של נתוני מאקרו חיובים משוק הדיור.

מדד מכירות הבתים הקיימים בארה"ב הצביע על עליה של 7.4% ל-6.54 מיליון יחידות, זאת לעומת צפי עליה של 2.5% בלבד, המהווה 6.25 מיליון יחידות.

בנוסף, החוזים העתידיים על הריבית מצביעים על סבירות של 47% כי הריבית תעלה ב-25 נק' בסיס, עלייה ניכרת לעומת 31% בלבד בחודש שעבר.

הדולר הקנדי התחזק מול המטבעות העיקריים, לאחר ששר האוצר הקנדי אמר כי סין, שברשותה יתרות מט"ח בהיקף הגדול בעולם, צפויה להחליף דולרים אמריקנים שברשותה לדולרים קנדיים, עקב הפיחות המשמעותי שנרשם בערכו של הדולר מול המטבעות השונים בעולם.

 

המטבע המקומי נסחר אמש בתנודתיות, כאשר עם תחילת המסחר התחזק מול הדולר, לאחר מכן החל להיסחר במגמת ירידה ולבסוף עם קביעת השערים היציגים, נקבע שערו היציג של הדולר מול השקל ללא שינוי ברמה של 3.801, ואילו היורו נחלש ב-0.566% מול השקל ושערו היציג נקבע על 5.4254.

כלכלנים בשוק מעריכים כי בנק ישראל יאחר בהעלאת שער הריבית, כך שעלייה בריבית תירשם רק במחצית השניה של 2010. כמו כן צופים אנליסטים מהלך של כניסה רחבה של משקיעים זרים באפיק השקלי ובאפיק המניות.

הלשכה המרכזית לסטטסטיקה פירסמה כי שיעור הבלתי מועסקים במשק בחודש אוקטובר נותר ברמה של 7.7% מכוח העבודה, שהם מהווים כ-233 אלף מובטלים.

סימני ההתאוששות המשק המקומי מתבטאים בסקירת "אורות אדומים" של משרד האוצר. על פי הסקירה החודשית, בחודש נובמבר חל שיפור במרבית האינדיקטורים במשק: בתחום הפעילות הריאלית נרשם שיפור במדד פדיון ענפי המסחר והשירותים ובמדד המכירות ברשתות השיווק.

בשוק העבודה נמשך השיפור, שהתאפיין בהמשך הירידה בסך התביעות לדמי אבטלה, וכן בירידה במספר דורשי העבודה. במקביל, עלתה גביית המסים וחל שיפור נוסף בשוק ההון שהתבטא בעליות שערים בשוק המניות והאג"ח. בשוק הנדל"ן חלו עליות בהיקף רכישת הדירות.

החוזים העתידים על הנפט רשמו אמש עליות שערים, לאחר ששרי ארגון אופ"ק החליטו להשאיר את מכסות הנפט ללא שינוי. מכסות התפוקה נותרו על רמה של 24.845 מיליון חביות ליום.  

זוהי הפעם הרביעית ברציפות בה נפגשים שרי ארגון אופ"ק ומחליטים שלא לשנות את מכסות התפוקה. בסיום המסחר רשמו החוזים העתידים על הנפט למסירה בפבואר עלייה של  0.75% והם נסחרים כעת סביב רמה של 74.40$ לחבית.


אודות מחבר המאמר

מומחה מט"ח, חוזים עתידיים, אופציות מט"ח ומסחר בבורסה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.