אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קבלן בנייה והאזרח הקטן

שוק הנדל"ן בישראל פורח מזה כעשור. המחירים עולים וחלומו כמעט של כל ישראלי הוא להיות בעל נכס. השקעה בנדל"ן היא השקעה גדולה ומורכבת לכן גופים רבים מנסים לדאוג לאינטרס של האזרח הקטן ולשמור עליו מפני דורסנות חברות הבנייה והקבלנים. משק בית ממוצע שמחליט על רכישת דירה או בניית בית שם את כל חסכונותיו ולוקח משכנתא ארוכת שנים. קבלן בניין הוא "המנצח" והשחקן הראשי בפרויקט הבנייה כך שההתקשרות בין האזרח לקבלן חייבת להישמר מאינטרסים ורמאויות של קבלנים.

בנייה פרטית

יזם הבנייה הפרטית הוא אזרח השוכר את שירותיו של קבלן בניין על פי שיקולו האישי. לרוב מקבל היזם המלצות על הקבלן מבני משפחתו או מחוג חבריו. לרוב מדובר על קבלן בניין שמישהו בסביב הקרובה של היזם עבד עמו והיה מרוצה מהעבודה.

בנייה ציבורית

בחירת קבלן בבנייה הציבורית נעשית על פי חוק. מכרז לבנייה לדוגמה בניית בניין עבור מועצה מקומית תצא למכרז וועדה מקצועית תבחר את ההצעה המתאימה ביותר של אחד הקבלנים שהשתתפו במכרז.

אחריות הקבלן

בכל חוזה מוגדרת אחריות הקבלן כלפי הפרויקט הנבנה. קבלן הבנייה מחויב על פי חוק לשמור על תקני בנייה ראויים ומקצועיים. בחוזה מפורט נושא האחריות של הקבלן בעבודה מול קבלנים אחרים המעורבים בפרויקט ובאחריות לעובדי הקבלן. תשלום משכורות, ביטוח לאומי, ביטוח תאונות ועוד. פירוט חשוב בחוזה נוגע לאחריות הקבלן לאחר מסירת מפתחות במידה ומתגלים נזקים בבניין.

מעורבות היזם בבנייה

ישנן מספר אופציות ליחס שבין יזם הבונה את הבית לעצמו לבין קבלן הבנייה. יזם המוכן להשקיע מזמנו ומרצו ייקח אחריות רבה על כתפיו ולמעשה ינהל חלק מפרויקט הבנייה. הזמנת חומרי בניין, בחירה קבלני משנה ועוד. בכך הוא מוזיל משמעותית את עלויות הבנייה. לעומת זאת רבים מעדיפים לשכור שירותי קבלן בניין ולחתום חוזה עבודה מולו. כך מקבל הקבלן יד חופשית לנהל את הפרויקט בהתאם לחוזה החתום ביניהם ובהתאם לתוכנית האדריכל. קבלן הבנייה מוסיף את עלותו מעל לעלויות סך הבנייה. שיקולים לא נכונים עלולים להביא את הקבלן לפשיטת רגל.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.