אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיווק עסק במדיה חברתית

אפשר לומר בביטחון כמעט מלא שלא משנה מה תחום העיסוק שלך, רוב לקוחותיך נמצאים באינטרנט כמה וכמה שעות בשבוע (לפחות) וחלק מהזמן הזה, עבור לא מעט אנשים, מושקע בגלישה ברשתות חברתיות למיניהן. האם אתה באמת יכול להרשות לעצמך להתעלם מהעובדה הזו ולהמשיך בשיווק עסק ללא השקעה בשיווק ברשתות חברתיות?

התשובה היא כן. אתה יכול להמשיך כרגיל או לבחור באפיקים אחרים של שיווק עסקים באינטרנט ואתה לא תהיה לבד - כיום לא מעט עסקים מפחדים מרשתות חברתיות, לא יודעים איך לאכול אותן. אבל אתה, עם קצת הבנה ברשתות חברתיות, יכול להשתמש בהן לקידום יעיל ואפקטיבי של העסק, הגדלת החשיפה של מוצריך ושירותיך ללקוחות פוטנציאליים וחיזוק הקשר עם לקוחות קיימים, חדשים וישנים כאחד בכדי לדרבן אותם לחזור ולרכוש ממך.

השאלה החשובה באמת היא:

איך מבצעים שיווק עסק במדיה חברתית?

הנה 2 נקודות שיעזרו לך להתמודד עם רשתות חברתיות ולרתום אותן לשם שיווק עסק באינטרנט:

כולנו מכירים את פייסבוק, לינקדין וטוויטר. אך חשוב גם להתחייס ליו טיוב, פורומים בתחום עיסוקך ובלוגים.

להכיר את הרשתות החברתיות לא אומר רק להכיר את השמות שלהן, אלא להכיר את מאפייני השימוש בהן וסוגי המשתמשים.

פייסבוק למשל, משמש את הכמות הכי גדולה של אנשים בארץ יחסית לכל הרשתות החברתיות האחרות כך שסביר שקהל היעד שלך נמצא בפייסבוק. אך מה דפוסי השימוש בפייסבוק? רוב המשתמשים בפייסבוק קוראים חדשות על חבריהם וצופים בתמונותיהם.

לינקין מצד שני הוא רשת חברתית בעלת מוכוונות עסקית. אנשים הגולשים בלינקדין לרוב מחפשים הזדמנויות עסקיות או מעוניינים לקרא מידע שיעשיר אותם מבחינה מקצועית.

יו טיוב הוא אתר שרבים משתמשים בו לצפייה בסרטונים מצחיקים או מוזיקה ואף בכדי ללמוד לעשות דברים לבד באמצעות סרטוני ההסבר הרבים שמועלים לשם. חלק קטן מהמשתמשים ביו טיוב משאירים תגובות לסרטונים וחלק גדול יותר, אם היה מרוצה מהסרטון, יקשר אותו לעמוד הפייסבוק שלו בכדי להפיצו לאחרים.

האנשים שנכנסים לפורומים בתחום ספציפי מתחלקים לחובבנים ומחפשי מידע שאין להם רקע של ממש בתחום הפורום ומבקשים את עזרת המקצוענים ולצידם ישנם הגולשים המקצוענים שמחלקים טיפים ונותנים מענה לשאלות שעולות. בחלק מהמקרים המקצוענים מנהלים דיונים בינם לבין עצמם ומעלים קישורים לכתבות או סרטונים רלוונטים לתחום הפורום.

לא כל רשת חברתית מתאימה לכל סוג עסק. למשל, עורך דין המעוניין לשווק את משרדו הפרטי, פחות אפקטיבי עבורו יהיה לפתוח עמוד פייסבוק, דווקא פורומים וסרטוני יוטיוב מלמדים יהיו יעילים יותר שכן דרכם יוכל לבסס מעמדו כמקצוען בתחומו וכך להשיג לקוחות חדשים.

 

מה עכשיו...

עכשיו הסתכלו על עצמכם. על העסק שלכם ועל המדיה החברתית העומדת לרשותכם. התאימו את העסק לרשת החברתית הרלוונטית (אחת או יותר) וזיכרו שתוכן שמתאים לשיווק עסק במדיה חברתית אחת לא מתאים לאחרת.

למשל - אם תרצו לפתוח בלוג להגדלת החשיפה לעסק, תוכלו לכתוב בו הרבה מידע שיכלול אינפורמציה מהותית ותוכן שיווקי ואף תוכלו לשלב תמונות, לינקים ועוד. לעומת זאת, אם תבחרו בטוויטר, עליכם להיות קצרים במסר שאתם רוצים להעביר ולדעת להשתמש בכתיבה שיווקית ממוקדת ומושכת שתשבה את הלקוח ותגרה אותו ללמוד עוד עליכם.

מומלץ במיוחד, בעת שיווק באינטרנט, לשלב בין מאמצים ברשתות חברתיות שונות בכדי להעביר לתקשר עם כמה שיותר לקוחות בפלטפורמות שהם נמצאים בהן.

 


אודות מחבר המאמר

מנהלת אתר MarketU.co.il המספק תוכן לעסקים בנושא שיווק עסקים באינטרנט וכתיבת תוכן לאתרים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.