אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניהול זמן יעיל

אחד הנושאים המבוקשים ביותר ע"י לקוחות הפונים אלינו לייעוץ, היא היכולת של ניהול זמן יעיל. אולם רק מעטים מבין הכמהים כל-כך לדעת את התורה הזו של ניהול זמן יעיל יודעים כי הפיתרון אינו מצוי ממש בתחום זה !

רבים מהאנשים בעולם שלנו, מניחים כי הדרך להשיג יותר, להספיק יותר בכל יום, מצויה בהצמדות לשעון ובריצה אחר שעות היום. המציאות מראה כי הפיתרון בוודאי לא נימצא בתחום ניהול זמן יעיל או בטכניקות ושיטות המנסות לחלק את היממה לחלקים ולנהל אותם.

למעשה ניהול זמן יעיל לא יכול באמת לסייע כדי לפרוץ את מחסום ההספקים היומי, ולעשות שינוי דרמטי, משמעותי בתחום הזה. הסיבה לכך מצויה בבסיס הרעיון, שגם אם ננסה לנקוט בשיטות של ניהול זמן יעיל, ונחלק את היום בצורה כזו או אחרת, ואף נעמוד בתוכניות וביעדים, הנוגעים לתחום הזמן, בהצלחה, עדיין לא עשינו שינוי כלשהו במספר השעות ביום או בשבוע נתון.

ניהול זמן יעיל - איך זה בכלל יכול לעבוד ?

יש לנו רק 24 שעות ביממה ו 168 שעות בשבוע, והמשאב היקר הזה לא עומד להשתנות. אז מהו אם כן מקור הטעות ? מדוע רבים כל כך שואפים לנקוט בשיטות של ניהול זמן יעיל לכאורה, כדי להספיק יותר ?  מקור הטעות מבוסס על הניסיון המצטבר של אנשים, (החיובי) שכאשר פועלים בצורה מושכלת אכן ניתן להשיג ניהול זמן יעיל יותר לעומת מצב בו אנו לא מתכננים דבר ומתנהלים במרחב ללא כל גבולות.

אולם מעבר להתנהלות מושכלת כזו או אחרת, קיים כאן מחסום, כמו תיקרה שלא באמת ניתנת לפריצה ע"י טכניקות של ניהול זמן יעיל גם אם נשתדל מאוד. הפתרון האמיתי שיך לאופן בו אנו מתנהלים וכשמו כן הוא- ניהול עצמי. נהיול עצמי ולא ניהול זמן יעיל הוא מה שיבטיח כי נספיק יותר דברים במהלך יום נתון.

ניהול זמן יעיל מול ניהול עצמי - מה יותר חשוב ?

אז מה הבדל בין ניהול עצמי לבין ניהול זמן יעיל אחרי הכל נראה שזה האחרון מהווה חלק מכלל השיטות לניהול עצמי נכון...

ניהול עצמי שם את המוקד והאחריות בנו, בתוכנו בני האדם, בעוד ניהול זמן יעיל ככל שיהיה, שם את הנושא מחוץ לנו. ברגע שאנו מנהלים משהו מחוץ לנו, משהו שאינו "אנחנו", באופן מיידי משתנה האחריות שלנו להצליח בתהליך וברמת האחריות שאנו לוקחים.

נסו לרגע לחשוב על משמעות של ניהול עצמי: עצם המחשבה על הביטוי, כבר ממקדת את האחריות בנו. אנחנו המנהלים והמנוהל הוא אנחנו עצמנו. עכשיו עשו תרגיל דומה עם ניהול זמן יעיל זה נראה כאילו זה לא נוגע לנו, יש איזה דבר מסוים שאנחנו "צריכים" לנהל, אבל לא בטוח שזה מחובר אלינו בכלל.

ההבדל נראה סמנטי, אבל הוא עושה הבדל גדול בתוצאה.  אני אחראי להתנהלות שלי או שהתוצאה נשענת על משהו אחר, משהו שלא תלוי בי, לכאורה כגון ניהול זמן יעיל ברמה כזו או אחרת.

בסופו של דבר, הניסיון להתנהל לפי השעון מוביל את מרבית האנשים לתיסכול.

זו הסיבה שאנו מפתחים ומלמדים את התחום של ניהול אנרגיה אישית, שהוא למעשה מהות ההתנהלות העצמית שלנו, ומכיל בתוכו את המפתח לרעיון, שדווקא ניהול אנרגיה אישית, ולא ניהול זמן, הוא מפתח לתוצאת מעולות וביצועי-על !


אודות מחבר המאמר

גל אמיתי-שמי, מומחה לניהול זמן ואנרגיה אישית, חברת זמן אנרגיה- כלים וסביבה תומכת להתנהלות אישית www.e-time.co.il   info@e-time.co.il 1-700-550-540

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.