אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול אחרי תאונת דרכים

תאונת דרכים היא טרגדיה אישית, משפחתית ואנושית. המשפט "לי זה לא יקרה" הוא, מן הסתם, המשפט האווילי ביותר, שיכול לחלוף במוחנו. המציאות מוכיחה, שמשפט זה חסר משמעות, ואף יותר מכך – מסוכן. תאונות דרכים קורות, והן יכולות לקרות לכל אחד מאתנו, בכל עת.

חלק מתאונות הדרכים הן קלות, ואנו שומעים אודותן רק בסטטיסטיקות שנתיות. אך מספרים אינם בדיוק חודרים להכרתנו. אפילו מספרי הנפגעים, המתים והפצועים, המדווחים לנו בסטטיסטיקות שנתיות, מפחידים לרגע, ליום או לשבוע, במקרה הטוב, ואז מתעמעמים.

התאונות המחרידות, המדווחות מדי זמן בתקשורת, עושות לכולנו רגע חושבים, אבל הרגע חולף, והמשפט "לי זה לא יקרה" משתכן מחדש במוחנו.

אבל אם בכל זאת, למרות האמונה העזה שלנו ביכולתנו, במזל שלנו, בקשר שלנו עם המלאך השומר עלינו, למרות כל אלה – זה קרה, נפגענו בתאונת דרכים, מה עושים אז?

נפגע בתאונת דרכים, או קרובי משפחתו, נתקלים מיידית בשלושה גופים, שעליהם להתמודד עימם בו-זמנית: משטרה, בתי חולים וחברות הביטוח.

לאזרח הרגיל, ההולך מידי יום לעבודתו, שב למשפחתו, ומנהל חיים יומיומיים רגילים, אין קשר יומיומי עם גופים אלה, ודאי שלא עם שלושתם במקביל.

המלצה ראשונה ועיקרית, שניתן לתת במקרה זה, היא להתייעץ עם עורכי דין תאונות דרכים, שלהם המומחיות לטפל במצב מורכב זה.

כדי שעורך הדין יוכל להתמודד עם המצב בצורה הטובה ביותר עבור הנפגע, יש לאסוף כל נתון אפשרי על האירוע. כל פיסת נייר, כל עדות מצולמת, כל שם וכתובת של העדים לתאונה, וכמובן, כל חוות הדעת הרפואיות, קבלות על הוצאות רפואיות ואחרות, דו"חות המשטרה המתעדים את התאונה, וכל הוצאה, ישירה או עקיפה, הקשורה בתאונה. לדוגמה, נפגעת בתאונה, ואינך מסוגל לנהוג ברכבך במשך תקופה ארוכה עקב הפגיעה ברכב, או הפגיעה בגופך. אחרי תקופה מסוימת, אתה חוזר לעבודה, אך אינך יכול לנהוג. אתה נאלץ להשתמש במונית. זה עולה הרבה כסף, ולא בטוח, שהמעסיק שלך יסכים לממן הוצאה זו. כל שעליך לעשות, הוא לשמור את הקבלות, ולהגישן אחר כך כחלק מההוצאות שנגרמו לך עקב תאונת הדרכים.

להלן כמה דברים שיש לתת עליהם את הדעת לאחר תאונת דרכים:

 

אסור לשכוח, שמעורבות בתאונת דרכים הינה בראש ובראשונה הלם, טראומה נפשית, שאין הבטחה שיחלפו בתוך ימים או אפילו חודשים. בגלל המורכבות של התמודדות עם גופים שונים עקב התאונה, מומלץ מאוד להשאיר את המלאכה בידיו של בעל מקצוע, שלא רק שזה תחום התמחותו, אלא הוא גם אינו מעורב אישית בתאונה, ולפיכך מוחו צלול וראייתו אובייקטיבית – עורך דין תאונות דרכים. איש מקצוע כזה יעזור לכם באיסוף כל העדויות הנדרשות, יכוון אתכם, כיצד יש לפעול ומתי, ובעיקר, ידאג לכם לפיצוי הוגן עבור האירוע הקשה שעברתם.


אודות מחבר המאמר

משרד עורכי דין כפרי קהן - ישעיה מטפלים בלעדית בתחום תאונות דרכים, תאונות עבודה, נזקי גוף ורשלנות רפואית. צרו איתנו קשר לקבלת ייעוץ והכוונה ראשונית!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.