אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ייעוץ זוגי ומשפחתי

ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, ומכאן, שגם מערכות יחסים זוגיות יחוו עליות וירידות במהלך הקשר הזוגי שלהן. כאשר שמדובר בעליות, הכל טוב ויפה והדבר מוסיף לחיזוק והעצמת הקשר הזוגי. אולם, כאשר מדובר בירידות, המצב הופך להיות מעט יותר מסובך. מערכת יחסים זוגית הנמצאת בירידה, כלומר, כזו שנקלעה למשבר כלשהוא ביחסים, תהיה בדרך כלל בעלת השפעה על בני הזוג ויהיה בכוחה להשליך על מצב הרוח של הזוג ועל רגשותיהם ותחושותיהם. הדבר אף הופך מורכב יותר כאשר מעורבים בעניין ילדים. פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.

מהי מטרתו של ייעוץ זוגי?

ככלל, ייעוץ זוגי מטרתו לסייע לבני זוג לפתור משברים, חילוקי דעות ושאר וויכוחים שונים איתם הם מתמודדים במהלך חיי היומיום שלהם. כמו כן, ייעוץ זוגי מאפשר לבני זוג המעוניינים בכך, לשפר, לשקם ולהעצים את מערכות היחסים שלהם ואת הקרבה שבניהם באמצעות רכישת מגוון כלים אימוניים שונים. תהליך הייעוץ הזוגי עצמו כולל את שני בני הזוג יחד עם יועץ זוגי ומתבצע באמצעות סדרת מפגשים מתמשכים. את יעדי המפגשים, שעות המפגשים, ומספר המפגשים קובעים שני בני הזוג יחד עם היועץ הזוגי בהתאם יכולתם של בני הזוג, רצונם וכמובן דעתו המקצועית של היועץ הזוגי. ישנם סוגים שונים של ייעוץ זוגי המשלבים במהלכם מספר משתתפים שונה, לדוגמא: ישנו ייעוץ זוגי בו משתתף רק אחד מבני הזוג דרך קבע, ואילו בבן הזוג האחר מתעדכן אחת לכמה מפגשים.

מהי מטרתו של ייעוץ משפחתי?

ייעוץ משפחתי פועל בדומה לייעוץ הזוגי, אך כולל בתוכו נוסף על שני בני הזוג (ההורים) והיועץ הזוגי גם את הילדים. מטרתו של ייעוץ משפחתי הינה להשליט סדר בניהול חיי המשפחה, לפתור בעיות וקונפליקטים הנוצרים בעקבות חילופי הדברים ושאר גורמים שונים, ולהוביל את בני המשפחה להתנהל נכונה. את הייעוץ המשפחתי יעביר יועץ משפחתי מוסמך, אשר יסייע לבני המשפחה להתמודד עם בעיות דוגמת: חילוקי דעות באשר לחינוך הילדים (המשפיעים על הילדים ולעיתים מובילים אותם לנצל את המצבים ואת הקושי של ההורים ולפעול בצורה שגויה ומוטעית), באשר להתנהלות של כלל המשפחה במהלך חיי היומיום ועוד רבים אחרים. גם כאן, יעדי המפגשים, שעות המפגשים ומספר המפגשים יקבעו על פי רצון בני המשפחה, ודעתו המקצועית של היועץ המשפחתי.

מהו ייעוץ זוגי ומשפחתי משולב?

היות והבעיות הזוגיות, ככל שמנסים להסוותם, משפיעות על בני הזוג ומשליכות על התנהלותם היומיומית, כאשר מדובר בבני זוג הורים לילדים, הדבר משפיע אף על הילדים. ילדים רבים, מטבעם, נוטים לראות בעצמם אחראים לחיכוכים מסוימים בין הוריהם, או חוששים שמא חילוקי הדעות שבין ההורים ישפיעו על יחסם של ההורים כלפיהם. על מנת להימנע ממקרים דמויי אלה ולטפל בהם כראוי, יש לפנות אל ייעוץ זוגי ומשפחתי. באמצעות אותו ייעוץ זוגי ומשפחתי, מאפשרים לכל אחד מבני המשפחה להביע את תחושותיו, דאגותיו, חששותיו ורצונותיו בצורה מכובדת וכנה המובילה את בני המשפחה אל שורשי הבעיות בניהם, ומניחה להם לחתור יחדיו למציאת פתרון והגדרת המצב כמות שהוא צריך להיות.


אודות מחבר המאמר

מכון פתרונות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.