אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך משחקים יכולים לעזור בחינוך?

חינוך ידינו הוא אחד הדברים החשובים ביותר בחיינו. אנחנו רוצים להעניק להם את הטוב ביותר, לצייד אותם בכלים מתאימים שיכינו אותם לחיים, ובאותו הזמן לאפשר להם לבטא את עצמם ואת הייחודיות שיש בהם. ילדים אוהבים לשחק, המשחק בא להם באופן טבעי ועל ידי המשחק הם לומדים איך להשתלב בעולם, מפתחים יכולות לספור, להבחין בין עצמים, לומדים צבעים. ילדים לומדים איך לבנות ממשחקים, ילדים לומדים על ידי משחק איך להשתלב עם ילדים אחרים ולקחת חלק בפעילויות משותפות, ילדים גם לומדים איך להתגבר על מכשולים קטנים על ידי הסקת מסקנות וכל זה קורה בזמן שהם נהנים.

משחקים לגיל 3

בגיל 3 הילדים כבר צריכים לקבל משחקים שדורשים מהם אתגרים קלים של ריכוז, הבנה ויכולות הבחנה. ילדים בני שלוש כבר מדברים ולכן אפשר לבחור להם משחקים שיגרו אותם לפתח שיחה, משחקים לגיל 3 מאפשרים להם להתבטא על ידי ציור או בנייה, או אפילו שילוב של מרכיבים שונים.

בגיל 3 הילדים מתחילים לשחק ביחד, ואפשר להציג בפניהם משחקים שיש בהם תורות, מאחר והם מסוגלים לחכות, אמנם לא בסבלנות, אבל עדיין מסוגלים לקחת חלק להנאה משותפת של כול השחקנים. חשוב לבחור לילידם משחקים מתאימים כדי למנוע תסכול והחשוב ביותר הוא כמובן לא להכריח את הילדים לשחק במשחקים שאינם מדברים אל ליבם אלא לבחור משחקים שהילד מתחבר אליהם ולהרחיב את השימוש בהם.

משחקים לגיל 4

בגיל 4 כבר אפשר להתחיל להוסיף לילדים משחקים בהם הם סופרים, מתאימים, משחקי כרון ואף משחקי מחשב. כל אלו מקנים לילידם הבנה על התנהלות העולם ומקומם בתוכו ע'י הנאה ושמחה והחשוב ביותר הגילוי שמגיע תוך כדי משחק. חשוב מאוד להקפיד בגיל הזה על משחקים שבונים בילד את היכולות העצמאיות של פתרון חידות ובעיות פשוטות כדי לחזק אצלם את היכולות הללו.

בימינו יש מגוון רחב מאוד של מחקים במחירים סבירים ושווים לכל נפש שמיעודים לילדים בגיל הרך. משחקים אלו מתוכננים כך שגם הילדים ייהנו מהם ותוך כדי משחק גם יצליחו להתבטא וללמוד נושאים מורכבים ההופכים לפשוטים.

בבחירת המשחקים המתאימים לחינוך ילדינו כדאי לנו לזכור שחינוך בעזרת משחקים והנאה יכול לעזור לילדינו לגלות יכולות תוך כדי כיף ומשחק וחשוב לאפשר לילדים את החופש בתוך המשחקים הללו . חשוב לתת לילדים להתפתח בקצב שלהם ולהפעיל את המשחקים בדרך המתאימה להם, כך תצליחו גם לחנך וגם לעשות זאת תוך כדי הנאה ומשחק


אודות מחבר המאמר

לינקשייק - פרסום ושיווק ברשת

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.