אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שמות לפי הקבלה

 

שמות לפי הקבלה

שמות לפי הקבלה הפך לדבר פופולארי. על מנת להבין על מה מדובר חשוב שנבין מהי הקבלה ומה משמעות האותיות הבונות את פירוש שמות שאנשים בוחרים לילדיהם ולעצמם בהיוולד הילד או כאשר ישנו מפנה מסוים בחייהם.

 

שמות לפי הקבלה - מהי הקבלה

כל המיסטיקה היהודית ותורת הסוד מאוגד בשם קבלה. על הקבלה התבססו זרמים רבים ביהדות, מהם: השבתאות והחסידות. לקבלה יש השפעה רבה על מנהגים, ההלכה,תפילות, פרשנויות של המקרא, ספרות בנושא המוסר ועוד.

הקבלה תופסת את המציאות שאנו רואים שנקראת, המציאות הגשמית ואת התופעות השונות שמתרחשות ומשויכות לה כמערכת סמלית. מערכת זו של סמלים היא זו שמשקפת את גילוי של האלוקים בעולמנו שלנו.

הקבלה למעשה בוחנת את האלוקות המתגלה בעולם הזה. בחינה זו של ביניהן הדרכים בהם ברא האלוקים את העולם מכונה עשר הספירות.

עשר הספרות הן: כתר, חכמה ובינה, חסד וגבורה, תפארת, נצח והוד, יסוד ומלכות.

 

שמות לפי הקבלה - חשיבות

ישנם אנשים רבים שמאמינים שאם הם ישנו את שמם לשמות לפי הקבלה, הדבר ישנה את חייהם.

רוב האנשים אשר לומדים את הקבלה יתנגדו להלך זה נחרצות, הסיבה היא שלא השם הוא זה שישנה את חייהם של האנשים, אלא הם עצמם.

לא השם שהם יבחרו לפי הקבלה יביא להם את האושר ואת המשמעות אותה הם מחפשים, אלא רק הם עצמם.

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים בשמות לפי הקבלה. אנו יכולים לראות ידוענים כמו מדונה ששינתה את שמה לאסתר, על פי הקבלה וידוענים נוספים המשנים שמם לפי דברים המוזכרים בקבלה.

החנויות מלאות בקמעות ושאר חפצי נוי ותכשיטים שנושאים אותיות בעלות משמעות סמלית מתוך הקבלה ועוד. אנשים למעשה מאמינים שקמעות אלו ושינוי השם שהם קיבלו עם לידתם שמות לפי הקבלה יהפוך את חייהם ליותר טובים. הקבלה עצמה במקור אינה מאמינה כי שינוי השם יביא לאותם תוצאות שאותם האנשים מחפשים. צריך לבצע שינויים מהותיים מסוימים עצמך וחקר פנימי על מנת לזכות באותם דברים כמו אושר ומשמעות.

 

שמות לפי הקבלה - משמעות

חשוב לדעת שעל פי הקבלה 22 האותיות הנמצאות בשפה העברית לצד חמש האותיות הסופיות, מסמלות גילוי רוחני. גילוי רוחני זה הוא למעשה הגילוי שאותו הקבליסט חווה בעצמו פנימה.

ככל שאדם מתקרב אל האלוקים, כך הוא מגלה את המשמעות של כל אות והדבר נעשה בהדרגה.

זהו למעשה תהליך רוחני של האדם ואלוקיו.

האדם שיכיר את המהות האמיתית של האותיות הוא זה שהגיע לדרגה רוחנית מסוימת. אותה דרגה רוחנית שהוא משיג גם קובעת את שמו. ככל ש"מערכת היחסים" הרוחנית של האדם עם אלוקיו משתנה כך גם משתנה סדר האותיות שהוא מגלה ובהתאם לכך משתנה שמו.

אדם זה יגלה את הצירוף שמרכיב את השם שלו ורק בדרג הרוחני הסופי הוא יקבל את השם האמיתי הקבלי שלו.  התפקיד שלנו הוא לצאת לאותו מסע ורק בסופו לגלות מהו השם הרוחני הסופי שלנו על פי הקלה.

כל בחירת שם אחר מתוך הקבלה, בצורה מלאכותית ללא עבודה פנימית, יהיה למעשה הליך מלאכותי "אינסטנט" שיפספס את כל המטרה האמיתית של הקבלה- הגילוי הרוחני וההתחברות לאלוקים.

 

שמות לפי הקבלה- מקובל אך נכון?

 

 

 


אודות מחבר המאמר

שמות לפי הקבלה הפך לדבר פופולארי. על מנת להבין על מה מדובר חשוב שנבין מהי הקבלה ומה משמעות האותיות הבונות את פירוש שמות שאנשים בוחרים לילדיהם ולעצמם

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.