אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סיטיגרופ צנחה 8% – האם היום היא תתקן?

על רקע יום ירוק בשוקי העולם, עם עליות בכל המדדים המרכזיים של אירופה וארה"ב, שנעו בין טיפוס צנוע של 0.4% ב-S&P 500 לבין קפיצה של 1.8% במדד הדאקס הגרמני, היתה מניה אחת שבלטה לשלילה: מדובר כמובן במנייתה של ענקית הפיננסים סיטיגרופ, שנשלחה בידי המשקיעים לספק צניחה, ספק התרסקות שעלתה לה 8.2% מערכה.

מה גרם דווקא לסיטיגרופ, מתאגידי הבנקאות הגדולים בעולם, לרשום כזו נפילה ודווקא ביום ירוק? מדובר כמובן באכזבה מדו"ח הרבעון הרביעי שפרסמה סיטיגרופ, אתמול מיד לפני פתיחת המסחר בוול-סטריט.

סיטיגרופ דיווחה על הכנסות של 17.2 מיליארד דולר, ועל רווח נקי בשורה התחתונה אשר הסתכם ב-1.2 מיליארד דולר, אבל גם אם כל אחד מאתנו היה שמח להרוויח עשירית האחוז מהסכום הזה, המניות בוול-סטריט כלל אינן נשפטות על פי הסכומים האבסולוטיים שהן מציגות. הכנסות סיטיגרום מהוות נפילה של 7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ובשורה התחתונה רושמת החברה נסיגה מדאיגה עוד יותר של 11%, אבל גם הירידות הללו אינן מסבירות את הנפילה החדה במניה.

אז מדוע נפלה המניה? כמו תמיד בוול-סטריט, הסוחרים והמשקיעים שפטו את הדו"ח הרבעוני של סיטיגרופ לא במספרים אבסולוטיים, ולא בהשוואה לרבעון מקביל או קודם, אלא אך ורק בהשוואה לציפיות, כפי שהן באות לידי ביטוי בממוצע תחזיות האנליסטים המכסים את החברה.

18 האנליסטים אשר ניפקו תחזיות לשורה העליונה של תאגיד הבנקאות המפורסם, ציפו בממוצע להכנסות של 18.5 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, שמשמעותם כי החברה תצליח להציג צמיחה קלה בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל. כאמור, האנליסטים התבדו כשסיטיגרופ דיווחה על הכנסות של 17.2 מיליארד דולר, ירידה של 7% בהשוואה לרבעון המקביל.

לא פחות מ-20 אנליסטים ניפקו תחזיות לגבי השורה התחתונה של סיטיגרופ, והם ציפו בממוצע לרווח נקי של 49 סנט למניה, כלומר 1.5 מיליארד דולר, ועלייה משמעותית ביחס לרבעון הרביעי בשנה שעברה. בפועל, כאמור, הציגה סיטיגרופ רווח נקי של 1.2 מיליארד דולר, שהם 38 סנט למניה, ונפילה משמעותית ביחס לרבעון המקביל.

אלא שכל זה הוא כמובן היסטוריה, מבחינת שוק ההון. את המשקיעים, וזה בוודאי נכון לסוחרים באופציות דיגיטליות, מעניין אך ורק העתיד. יום ירוק נוסף בשוקי העולם, חדשות חיוביות בסקטור הפיננסים, או הצגת תוכנית עסקית חדשה בידי בכירי הבנק, עשויים כולם לשלוח היום את סיטיגרופ למגמת תיקון, ולסייע לה להחזיר לעצמה לפחות חלק ממה שאיבדה. ומאידך, המשקיעים עלולים להמשיך ולהעניש את המניה, ולשלוח אותה לירידות נוספות או לכל הפחות להשאיר אותה בהקפאה ברמת המחירים הנוכחית בתקופה הקרובה.

אגב, מעניין לציין מניה אחרת שעשתה אמש את המסלול ההפוך במהלך יום המסחר בוול-סטריט: מדובר בחברת אבטחת המידע הישראלית צ'ק-פוינט, שהציגה דו"ח רבעוני מפתיע לטובה וקפצה בהתאמה קרוב ל-8%.

לצערנו, עדיין אין אופציות דיגיטליות על מניית צ'ק-פוינט, אבל הסוחרים באופציות בינאריות ירצו בוודאי להמשיך לעקוב בדריכות על המשך עונת הדיווחים לקראת שני דו"חות מעניינים במיוחד שיתפרסמו מחר: הדו"ח הרבעוני של גוגל וזה של מיקרוסופט. לפי ממוצע תחזיות האנליסטים, צפויה גוגל להציג הכנסות של 8.4 מיליארד דולר, שיתורגמו לרווח נקי של 10.5 דולר למניה, בעוד מיקרוסופט אמורה לפי ההערכות לדווח על הכנסות של 20.9 מיליארד דולר, ועל רווח נקי של 76 סנט למניה. מאמינים שאתם יודעים האם גוגל ומיקרוסופט יפתיעו לטובה או לשלילה? באמצעות מסחר באופציות דיגיטליות, תוכלו להרוויח מזה הרבה כסף.


אודות מחבר המאמר

אופציות בינאריות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.