אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה ההבדל בין זיווד אלקטרוני לעיצוב תעשייתי?

 

זיווד אלקטרוני

זיווד אלקטרוני הוא חלק מהתחום הרחב יותר של הנדסת מכונות. תחת הכותרת של זיווד אלקטרוני נכללים עיצוב הקופסא או המארז החיצוני של מכשיר אלקטרוני כלשהו. מקורה של המילה זיווד הוא מהמילה מזוודה, כלומר העטיפה החיצונית של המכשיר. ניתן לציין כי המילה זיווד הפכה לשימוש נפוץ מאוד בהקשר צבאי כאשר מדובר על התקנת המערכות העוטפות והמשמשות תמיכה לפעילות כלשהי, כמו זיווד של רכב או של נגמ'ש. מדובר על ההתקנה של המערכות והתאים הפנימיים של הרבב. בדרך כלל כאשר מדברים על זיווד אלקטרוני מדובר על מכשירים כמו מדפסות, מכלולים שונים בתחום תעשיית ההייטק, מערכות תקשורת ועוד. ניתן לכלול תחת כותרת זו את כל ההתקנים המכילים מכשירים אלקטרוניים ואת הפלטפורמה עליה הם מונחים.

 

עיצוב תעשייתי

עיצוב תעשייתי כולל תחומים רחבים מעוד וכלל עיצוב ותכנון של שלל מוצרים. תחת הכותרת של עיצוב תעשייתי (אותו ניתן ללמוד בצורה מקצועית במכללות רבות) נכללים עיצובים של רכבים שונים מבחינת צורתם החיצונית, רהיטים שונים, מכשירי תאורה והאריזות של המוצרים. עיצוב תעשייתי הוא שילוב בין הנדסה לאומנות, כלומר ייצור מוצר והכנסה לשיווקו בצורה המונית על ידי מתן מראה אסתטי ומוכן להפצה. התפתחותו של העיצוב התעשייתי החלה בתחילת המאה ה-20, אולם כיום הוא הפך לתחום נפוץ מאוד החיוני בכל שלבי הייצור של כמעט כל המוצרים בשוק. במסגרת עיצוב תעשייתי מושם דגש רב על הנדסת האנוש של המוצר והקשר בין המשתמש המיועד למוצר עצמו.

 

מה משותף ומה שונה?

ניתן לומר כי התחומים זיווד אלקטרוני ועיצוב תעשייתי הם די דומים אחד לשני כאשר בשניהם יש מחשבה רבה על הנדסת האנוש והכנתו של המוצר לשימוש על ידי בני אדם. ההבדל הוא שזיווד אלקטרוני בעיקר מכין את המכשירים האלקטרוניים לשימוש, ועיצוב תעשייתי כולל עיצוב ואריזות של המוצרים, ללא קשר האם מדובר במוצר בעל מרכיבים אלקטרוניים או לא. עיצוב תעשייתי ניתן ללמוד בצורה מקצועית כמקצוע בפני עצמו, וזיווד אלקטרוני הינו חלק מלימודי הנדסה ואינו קיים כמקצוע שלם. אם אתם מתעניינים בתחומים הללו, של שיווק מוצרים והכנתם להפצה המונית, כדאי לכם ללמוד עיצוב תעשייתי אשר ממנו אפשר גם להגיע לתחום של זיווד אלקטרוני ולהתמחות בהתקנת ואריזתם של מכשירים חשמליים שונים.

 

 


אודות מחבר המאמר

לינקשייק - פרסום ושיווק ברשת

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.