אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מכינים את הבית ואת החיים לקראת בואו של כלב

סוף כל סוף החלטתם למסד את הקשר ולעלות לשלב הבא במערכת היחסים שלכם. אחרי התלבטויות רבות וחשיבה משותפת אין סופית אתם פונים יחד לאחת מעשרות האגודות הפועלות למען בעלי חיים ומביאים הביתה כלב קטן. כזה שלא ישאיר יותר מידי שערות, שלא יהיה גדול מידי, שלא יהיה קטן מידי, שיאהב להיות בבית ושישמח לטייל בחוץ.

רגע לפני שאתם מכניסים הביתה את העולל הקטן כדאי לעשות כמה הכנות כדי שתתחילו את הגדילה המשפחתית ברגל ימין (קדמית או אחורית):

יש מקום בלב אבל לא תמיד יש גם מקום בבית

זה שאתם מתגוררים בדירה קטנה לא אומר שאתם לא יכולים לאמץ בעל חיים או להגדיל את המשפחה, אבל מה שכן אתם צריכים לסדר את הבית ולאפשר לאותו כלב למצוא לו פינה משלו. הזיזו את העיתונים מהרצפה, פנו את הבגדים מפינת החדר, קחו את כל הקלסרים ששמרתם מתקופות לימודים שונות וסדרו את המרפסת כך שהיא תתאים לשהות של בעל חיים במשך היום.

ספרים, רבותי, ספרים

למרות שאתם חושבים שאתם יודעים הכול על כלבים ולמרות שאתם מכירים חתולים מאז זרקתם את שקית הזבל הראשונה שלכם לפח השכונתי, קריאה על הדרכים הטובות ביותר לטפל בבעל החיים שאתם עומדים לאמץ ולימוד של אורחות החיים, התקופות הקשות והדרכים להקל עליו את השינוי, יכולה לסייע לכם בשלבי המעבר ובטיפול באותו חבר משפחה חדש לאורך זמן.

אילוף הסוררת

כלבים לא יודעים מעצמם שאסור לעשות פיפי על השטיח והם לא בהכרח מבינים את מבטי השטנה שאתם יורים לעברם. לוקחים כלב? שקלו השתתפות באחד מקורסי האילוף המוצעים, כגון סדנת עיצוב התנהגות לכלבים וחתולים באמצעות קליקר , או סדנאות אחרות. למרות התדמית הקשה שלו, אילוף לא בהכרח נעשה ביד קשה, אלא פשוט מעביר לכם ולבעל החיים שלכם מערכת של קודים התנהגותיים ודרך נוספת להבין זה את זה.

החלטות, החלטות, החלטות

האם אתם הולכים לגדל את הכלב בתוך הבית או בחוץ? האם תאפשרו לו לישון איתכם במיטה או רק בעריסה בקצה החדר? האם הוא יאכל את מה שאתם מגישים לעצמכם או שתתנו לו רק אוכל מיוחד לכלבים? אין ספק שאם תגיעו מגובשים ובעלי עמדה ברורה לגבי הנושאים הרבים שעתידים לצוץ, הרחבת המשפחה תהיה קלה יותר ורגועה יותר. זה לא אומר שלא יהיו הפתעות, הן הרי חלק מהחיים, אבל לפחות הקווים הכלליים יהיו ברורים וידועים, ונקודה זו אינה מעט כלל וכלל.


אודות מחבר המאמר

באתר קורסים מגוון אפשרויות לימוד, קורסים מרתקים ולימודי תעודה www.coursim.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.