אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סקירה שבועית שוק ההון 22.1.2012

תל-אביב: המגמה הירוקה לא נעצרה

 

שבוע שלישי עבר מאז תחילת השנה האזרחית החדשה, והבורסה התל-אביבית ממשיכה לעבור בנתיב הירוק. בהשפעת העליות המתמשכות בשוקי העולם, גם בשבוע החולף נרשמה מגמה חיובית באחד-העם. עם זאת, לאחר נעילת בורסות העולם ביום שישי התפרסמו פרטים חדשים על קשיים אפשריים בשיחות על הסדר חוב חדש ליוון, למרות ציפיות להשגת הסכם חדש בין ממשלת יוון לבין בעלי החוב מהסקטור הפרטי כבר בסוף השבוע הנוכחי. האם היסחבות הדיונים בנוגע למשבר היווני יהיהו הגורם שיפיל את בורסת ת"א שתיפתח היום, ואת בורסות העולם שייפתחו מחר?

 

כזכור, גם השבוע החולף נפתח בסימן חששות מכיוון אירופה, ואף על פי כן השבוע הסתיים בעלייה מתונה וזהה של 0.7% בשני המדדים המובילים של ת"א – מדד ת"א 25, שננעל ברמה של 1,136.64 נקודות, ומדד ת"א 100, שנסגר על 1,032.13 נקודות. ביום חמישי טיפסו המדדים 0.5% ו-0.4%, בהתאמה.

 

בשוק המט"ח נרשמה זה השבוע השני ברציפות ירידה בשער הדולר: הפעם חווה המטבע האמריקני טלטלה של ממש, כאשר ביום חמישי מחירו נפל 0.8% אל הרחק מתחת לרמת ה-3.8 שקל, שבה נסחר מאז יום המסחר האחרון לשנת 2011. ביום שישי הוסיף הדולר להישחק, ושערו היציג ירד בעשירית האגורה ונקבע על 3.783 ש"ח. הירידה בדולר אינה מפתיעה על רקע ירידת ערכו בעולם – ועל כך בהמשך.

 

הן בשוקי המט"ח והן בשוק המניות יעקבו השבוע בדריכות אחר הודעת הריבית של הנגיד פישר, שתתפרסם ביום שני ב-17:30, לאחר נעילת הבורסה המקומית. כזכור, בחודש שעבר בחר הנגיד להותיר את הריבית על כנה, בגובה של 2.75%.

 

בעולם: שבוע נוסף של עליות, למרות יוון

 

גם ברחבי העולם נמשך הרצף הירוק: וול-סטריט רשמה השבוע עליות זה השבוע השלישי, בעוד מרבית הבורסות של אירופה ואסיה רשמו את השבוע הירוק החמישי ברציפות שלהן.

 

עם זאת, יום המסחר האחרון של השבוע הביא עימו דרמה מיוחדת. כמו תמיד בתקופה האחרונה, העניין והחששות התרכזו במשברי החוב של האיחוד האירופי, והפעם חזר הפוקוס לעבר יוון: במשך אותו יום שישי, התנהל המסחר ברחבי העולם לנוכח הציפייה להסכם קרוב בין ממשלת יוון לנושים שלה מהסקטור הפרטי, בדבר גובה ה"תספורת" שבעלי האג"ח יסכימו לספוג. אירופה נעלה את אותו היום עם תחושה חמצמצה של אכזבה בנושא, שגרמה לשלושת המדדים האירופיים המובילים – הדאקס הגרמני, הקאק הצרפתי והפוטסי הבריטי לסגור את היום בירידות של 0.2%.

 

מאוחר יותר באותו היום, לאחר שננעלו הבורסות באירופה אך המסחר מעבר לאוקיאנוס האטלנטי המשיך להתנהל במרץ, צצו פרסומים חדשים לפיהם חתימת ההסכם ביוון קרובה. הפרסומים איפשרו לחלק מהמדדים של וול-סטריט לסגור במגמה חיובית – הדאו ג'ונס הוסיף באותו היום 0.8% וה-S&P 500 מעלה 0.1%, בעוד הנאסד"ק יורד בשיעור דומה, אך התגלו למחרת כבלתי נכונים. ההסכם ביוון לא נחתם עדיין, ונציגי הסקטור הפרטי עזבו את המדינה. כעת נותר לראות האם השווקים יפרשו את המתרחש לחומרא או לקולא – כלומר, האם האכזבה תפיל את השווקים, או שהמשקיעים יקוו לחדשות טובות מפגישת שרי האוצר של האיחוד האירופי, שתתקיים בבריסל ביום שני.

 

בשוק המט"ח נרשם השבוע מהפך קטן, כאשר לאחר שישה שבועות של היחלשות היורו למול הדולר, הצליח השבוע סוף סוף המטבע האירופי להתחזק על חשבון עמיתו האמריקני. היורו נסחר כעת בתמורה ל-1.2931 דולר לאחר עלייה שבועית מרשימה של 2%. היורו גם התחזק 2.1% למול הין היפני בשבוע החולף, בעוד הדולר נותר ללא שינוי משמעותי בערכו למול הין. בשוק הסחורות הצליח השבוע הנפט לעלות אל מעל לרמת ה-100 דולר לחבית, לפני שביום המסחר האחרון נפל 1.9%, וירד בחזרה אל מתחת לרמה הפסיכולוגית החשובה. החוזה על חבית נפט לחודש פברואר פקע ביום שישי במחיר של 98.46 דולר. החוזה החדש, של חבית נפט למסירה במארס, נסחר ביום שישי על 98.33 דולר.

 

כדאי לשים לב השבוע: גוגל צנחה 8% - האם מחר היא תתקן?

 

התרסקות של 8% - זהו המחיר שאותו שילמה מניית גוגל, לאחר שהחברה לא עמדה בציפיות האנליסטים בדו"ח הרבעוני לשנת 2012, שפורסם ביום חמישי מאוחר בלילה, לאחר סגירת המסחר בוול-סטריט לאותו היום. ענקית החיפוש דווקא רשמה גידול ניכר בהכנסות וברווחים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך בוול-סטריט כידוע שופטים את הביצועים בהשוואה לציפיות, כפי שהן מגולמות בתחזיות האנליסטים. בעוד בעלי המניות של גוגל ראו ביום שישי את השקעתם מאבדת 8% מערכה, מי שהשקיע על אופציות בינאריות מסוג Put הסתובב בוודאי באותו היום עם חיוך גדול מאוזן לאוזן.

 

שאלת השאלות כרגע היא כמובן מה יקרה למניית גוגל ביום שני, עם פתיחת המסחר בשוקי העולם. מי שמאמין כי המשקיעים שפטו את המניה בצורה מחמירה מדי, וישלחו אותה לתיקון עם פתיחת השבוע החדש – ירצה בוודאי להשקיע באופציה דיגיטלית מסוג Call.

 

אגב, גם ענקית התוכנה מיקרוסופט פרסמה את דו"ח הרבעון הרביעי ביום חמישי עם תום המסחר. מיקרוסופט דווקא הצליח להפתיע את האנליסטים לטובה, והמשקיעים שלחו את מנייתה לעלייה נאה של 5.6%. עונת הדו"חות בוול-סטריט תימשך גם השבוע, כאשר ביום שלישי עם תום המחסר תדווח חברת המחשבים אפל.

 

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).


אודות מחבר המאמר

אופציות בינאריות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.