אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסיפור של הלהקה הטובה בעולם. זה קרה באמת?

באמצע המאה שעברה לאחר טראומת מלחמת העולם השנייה ובצל המלחמה הקרה בין המעצמות עסקי הבידור והמוזיקה בעולם המערבי ובעיקר בארצות הברית היו עדיין שקועים בבלוז, גאז, ביפ בופ ועוד כל מיני סגנונות מוזיקה שהיו פופולאריים בשנות הארבעים וכמובן המוזיקה הלבנה הקנטרי. המוזיקה השחורה והלבנה בשלב זה ממעטות להתמזג למרות שכבר החלו לבנים ושחורים לנגן יחדיו.

בתחילת שנות החמישים בעקבות מצב כלכלי טוב בארצות הברית החלה מבצבצת מרדנות בקרב הצעירים הלבנים שהחלו שומעים ורוקדים לצלילי המוזיקה השחורה ואט אט החל ניסיון לשלב את הסגנונות וברגע שאלביס פרסלי התפרסם כבר היה ברור שסגנון מוזיקה חדש בא לעולם, הרוקנרול. השילוב הזה בין שחור ללבן סחף את אמריקה ובעקבותיה את כל העולם.

בארופה ובעיקר באנגליה מתבגרים החלו מקבלים תקליטים של אלביס, צאק ברי,ליטל ריצארד ועוד כוכבי רוקנרול מפורסמים ונסחפו מיד ברעננות של סגנון המוסיקה החדש. שלושה צעירים ממעמד הפועלים בעיר ליוורפול החלו נפגשים מלחינים ושרים שירים ברוח הרוקנרול. מהר מאד התקדמו ומצאו עבודה בהמבורג גרמניה בתור נגני מועדונים שם ניגנו כמעט כל לילה את כל הלהיטים של האלילים שלהם מאמריקה שנתיים לאחר מכן חזרו החברה למולדתם והחלו מופיעים במועדונים בליוורפול והפעם גם עם שירים מקוריים משלהם. מהר מאד הצליחו למשוך את תשומת הלב של אחד האמרגנים הגדולים בליוורפול, הוא התרשם מאד מהקצב, המוזיקה ובעיקר מהקסם האישי של הלהקה. בשלב הזה הם מנגנים ברביעייה באס, שני גיטרות, תופים וכמובן שירות. האמרגן הוריד אותם מהפוזה המרדנית של מעילי עור ותסרוקות אלביס והכניס אותם לחליפות מכובדות בהתאם לרמה שלהם וכך החלה האגדה.

האמרגן החל לחפש איפה להקליט את שיריהם ורצה שמישהו יחתים אותם על חוזה הקלטה. הם הגיעו למפיק מפורסם שלא כל כך התלהב מהם בתחילה, למרות זאת הקליט אותם. בניסיונות הראשונים השירים לא זכו לתשומת לב רבה עד שהם הלחינו להיט ששבר את כל המחסומים השיר טיפס לראש המצעד באנגליה בעקבותיו השירים הקודמים שהקליטו. ההצלחה הייתה מסחררת. החלו מופיעים בכל רחבי אנגליה וסקוטלנד עם אומנים מפורסמים אחרים ומהר מאד הבינו שהקהל בא בעצם לראות אותם, את להקת הביטלס, זה היה שמם. השיגעון היה בלטי נתפש בחורות צורחות וצעירים מהופנטים גדשו את ההופעות שלהם. יש לציין שהיו עוד להקות שניגנו באותו סגנון אבל האיכות שלהם הייתה בלטי נתפשת מוזיקה מלודית עם זאת מחוספסת כשהמילים קלילות עם קריצה של עומק שדיברו ללב של הצעירים ואפילו מבוגרים בתקופה ההיא.

שמם הלך לפניהם והם יצאו לסיבוב הופעות ברחבי אירופה וכבשו אותה. את התופעה הגדירו באירופה ביטלמניה. לאחר שני תקליטים ששברו את כל השיאים במכירות הם פנו לאמריקה, גם שם בתחילה לא זכו לתשומת לה רבה עד ששיר תפס. ביום שהם נחתו באמריקה חיכו להם בשדה התעופה רבבות צעירים נלהבים שבאו לקבל את הלהקה הכי מדהימה שהם ראו ושמעו. הם התקבלו בכבוד של ראשי מדינה. את היום הזה מגדירים בעולם כהיום שבו אנגליה כבשה את אמריקה שוב.

לאחר הצלחה מסחררת יצאו לסיבוב הופעות בעולם כתבו שירים בבתי מלון וניגנו בלילה. השנה היתה 1966 ולאחר שלוש שנים מתישות החברה התעייפו מהלחץ הפרסום והקש היה שאחד מחברי הלהקה צוטט אומר שהחיפושיות יותר מפורסמים מישו הנוצרי כמובן שהמילים הוצאו מהקשרם. באמריקה ובעולם החלו שורפים את תקליטיהם והמצב איים לסיים את דרכה של הלהקה באופן טרגי.

לאחר הפסקה של חצי שנה הביטלס חזרו לנגן וכשכולם חשבו שלא יוכלו לחזור על הישגיהם החיפושיות הוכיחו שהם הלהקה הטובה בעולם, החלו מתמקדים בהקלטות באולפן והפסיקו לגמרי מלהופיע. התוצאה הייתה עליה ברמת המוזיקה בשילוב עם שירה בעלת עומק חברתי ופילוסופי שעדיין אין שניה לה תוך כדי השתלבות עם רחשי הלב של הצעירים של התקופה. אלה הם סוף שנות השישים תקופה של תהפוכות חברתיות כשהביטלס נשארים כסלע איתן בקונצנזוס העולמי.

להקת החיפושיות היא עד היום הלהקה הכי משפיעה מוזיקלית ועדיין מושמעת בכל רחבי הכדור חמישים שנה אחרי התחלתם.

כולנו החיים במאה העשרים ואחת זכינו להיות נוכחים בזמן שלהקה ענקית כזאת עדיין מושמעת וכיום ברשת האינטרנט ניתן להשיג את כל השירים והמילים של הלהקה. החיפושיות כנראה יוזכרו בנשימה אחת עם המוזיקאים הגדולים של כל הזמנים המנגינות והמילים שלהם נטולי זמן ועדיין מדברים לכל אחד ואחת בכל גיל. למי שלא מכיר את הלהקה יבין מיד את המאמר הזה לאחר שיבקר ביוטיוב וירשום שתי מילים פשוטות the beatles.


אודות מחבר המאמר

להקת שמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.