אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פסיכולוג לילדים- בכלל לא בושה

אין ספק כי כאשר מדברים על טיפול פסיכולוגי לילדים עבור חלק מההורים מדובר על משהו שיכול לגרום לבושה או שבכלל אין צורך בו. נתחיל מכך שכיום אנחנו כבר נמצאים במאה ה-21 ולפעמים ללא טיפול פסיכולוגי מתאים, אפשר לגרום לילד ללא מעט נזק, שכן הוא עשוי לפתח חסכים ופערים שיתחילו להתבטא בעתיד.

לכן אם אתם מזהים שילדיכם במצוקה אז כדאי מאוד גם אם אתם די חוששים מכך למצוא לו טיפול פסיכולוגי לילדים. זה בהחלט עשוי להראות לכם מוזר כמעט ואתם יכולים לשמוע גם תגובות שיטענו כי "מדובר רק על ילד" אתם מגזימים, אולם עדיף לקחת מוקדם מאשר כפי שציינו יגרמו בעיות שלאחר מכן יהיה קשה לפתור אותן.

ואיך מוצאים פסיכולוג שכזה?

בארץ לא חסרים פסיכולוגים שעובדים עם ילדים והם יודעים להעניק את הטיפול הטוב ביותר שדרוש להם. אם תחפשו תראו לא מעט מקומות בהם מציעים לכם טיפול פסיכולוגי לילדים, בין אם מדובר על גורמים פרטיים או גם על פסיכולוגים בתוך קופות החולים, כל שמבחינת התשלום לפעמים ניתן לקבל זאת במחירים סבירים למדי.

אם אתם לא יודעים היכן למצוא, תהיו בטוחים שמישהו מהסביבה הקרובה שלכם מכיר פסיכולוג או פסיכולוג לילדים. במקרים שכאלו עדיפה המלצה, שכן אתם בוודאי רוצים שמי שמטפל בדבר היקר לכם מכל יעשה זאת ברגישות מרבית, אך חשוב לומר כי בהרבה מקרים דווקא להורים לא מומלץ להתערב יתר על המידה בטיפול עצמו.

ואיך מזהים ילד שצריך טיפול?

ובכן, ילדים שנוטים להיות עצבניים יתר על המידה, או דווקא ילדים שמגלים אדישות להרבה דברים הם אלו שבדרך כלל יגידו לכם ישר לשלוח לטיפול. עם זאת, לא תמיד נוכל לזהות סימנים באופן מידי אלא ייקח לנו זמן לעשות זאת. מספיק שבעיני הילד הוא יעבור אירוע טראומטי (שהוא לא באמת כזה) ויהיה צורך לפחות בשיחה עם פסיכולוג.

בסופו של דבר, טיפול פסיכולוגי לילדים יוכל הרבה יותר להועיל מאשר להזיק. המטרה שלנו כמובן היא לשמור על ילדינו אולם לפעמים אנחנו רוצים לעזור להם ולא יודעים איך לעשות זאת. לכן במקרים הללו אין סיבה ואין כל מניעה לפנות לאיש מקצוע שעוסק בנושא.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.