אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רשות שדות התעופה- מתי אתה טס?

רשות שדות התעופה הוקמה בהתאמה לחוק רשות שדות התעופה.לרשות שדות התעופה מספר תפקידים:

·         להחזיק, להפעיל, לפתח ולנהל את שדות התעופה...

·         לתכנן ולהקים שדה תעופה שנקבע בתוכנית אב של שדות התעופה שאישר שר התחבורה...

·         לנקוט אמצעים לביטחונם של שדות התעופה של הרשות ושל בני האדם...

מעברי גבולרשות שדות התעופה מתחזקת מפתחת ומנהלת גם מסופי מעבר יבשתיים:גבול מצרים: מסוף רפיח, מסוף ניצנה, מסוף טאבה, מסוף נטפים (אינו פעיל). גבול ירדן: מסוף אלנבי,מסוף נהר הירדן, מסוף ערבה גבול שטחי הרשות הפלסטינאית:מסוף קרני, מסוף ארז (מופעל כיום על ידי צה"ל)

שדות התעופה, אשר באחריות רשות שדות התעופה בהן מתקיימות המראות ונחיתות:

·         נמל התעופה בן-גוריון (נתב"ג)

·         שדה התעופה בהרצליה

·         שדה התעופה יצחק בן יעקב (מחניים)

·         נמל התעופה עובדה

·         נמל התעופה אילת

·         שדה התעופה ירושלים (עטרות)

·         שדה התעופה חיפה

 

נמל תעופה בן גוריון שדה התעופה בן-גוריון, קרוי  בראשי תיבות נתב"ג, הוא נמל התעופה הבינלאומי הגדול ביותר בארץ, הוא נמל תעופה הראשי בו מתקיימות ההמראות והנחיתות, ומהווה שער הכניסה האווירי הראשי שלה.נמל התעופה בן-גוריון בשפלה, בקצה גוש דן, כ-19 ק"מ דרומית-מזרחית לתל אביב וכ-13 ק"מ מחופי הים התיכון.נמל התעופה מהווה את מרכזה של התעשייה האווירית לישראל וכמקום בהן יושבות הרשויות: שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית.בנמל התעופה בן-גוריון מרכזת חברת אל על את פעילותה, בנוסף לאל-על גם חברת ישראייר וארקיע.עוד בנמל התעופה משרדי כירטוס וסוכנות נסיעות. לכל חברה שמפעילה מטוסים יש משרד כירטוס לנוסעים.

התהליכים שעובר הנוסע בנתב"גנוסעים שעוזבים את הארץ:שלב 1- כניסה לטרמינלשלב 2-רישום לטיסהשלב 3- קניות שלב 4- ביקורת דרכונים באולם ביקורת גבולותשלב 5- מעבר לכיכר דרך שדרהשלב 6- מתחם הדיוטי פרי – כיכרשלב 7- מעבר למטוס

נוסעים שנכנסים לארץ:שלב 1- נחיתהשלב 2- מעבר דרך השדרהשלב 3- ביקורת גבולותשלב 4-איסוף כבודה ומכס- אולם נוסעים נכנסיםשלב 5- נגעה לאולם קבלת הפניםשלב 6-יציאה מנתב"ג - תחבורה

 המראות ונחיתותעל מנת לבדוק המראות ונחיתות כלומר את לוח הטיסות בנמל תעופה בן גוריון ניתן להתקשר למוקד או להיכנס לאתר של רשות שדות התעופה.שם אפשר לבדוק את שעת טיסה של המראות, את לוח טיסות זמן אמת נתב ג.


אודות מחבר המאמר

יעל, כותבת מאמרים וחיבורים בנושא שירותים בארץ הניתנים לציבור הרחב.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.