אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בנק לאומי: מבנק של ההסתדרות הציונית לבנק בלאומי לישראל

מלונדון עד תל אביבבקונגרס הציוני השני הוחלט להקים מכשיר פיננסי להגשמת מטרות ההתיישבותבעקבות זאת נרשמה בלונדון חברה ששמה  בנק עברי קולוניאל  (Jewish Colonial Trust) ו אוצר התיישבות היהודים  ואז הוחלף לשם  אוצר,  ההון הרשום שם היה שני מליון ליש ט, סכום עתֵק במונחי אותה תקופה, אך בקושי גויסו 250,000 ליש ט.

למרות הבעיות שהציב השלטונות העותומאנית הבנק המשיך לגדול ובשנת 1903 נפתח סניף ראשון ביפו וכך התרחבו הסניפים.

בשנת 1950 שנתיים לאחר הקמת המדינה נרשמו בתל אביב שתי חברות:  אוצר התיישבות היהודים  ו בנק לאומי לישראל בע מ , אליהם הועברו כל הנכסים וההתחייבויות של  יק ט  ובא פ, בהתאמה

מטרותיו של הבנק בעת ההקמהמטרותיו של הבנק היו כפי שנקבע ע י הרצל, הוא עזר בהקמה של מפעלים ציוניים כמו:ערבויות להקמת ת א, ביסס ההתיישבות ע י  ההגנה , מימון להקמת האוניברסיטה העברית בירושלים, בעת מלחמת העולם השנייה סייע הבנק לענפי המשק השונים ועוד..

בשנת 1948- לאחר ההכרזה על מדינת ישראל נפתרה ישראל מהשטרלינג וחתמה אמנה רשמית בין הממשלה הזמנית ובין הבנק, שקבעה שבנק אנגלו-פלשתינה הוא הסוכן הכספי של מדינת ישראל. למחרת החתימה על האמנה החלו בהחלפת השטרות המנדטוריים בשטרות שהגיעו מארה ב.הסדרה השנייה הגיע בשנת 1952 היתה כבר עם חותמת של  בנק לאומי לישראל . 

התפתחות בנק לאומי (leumi bank)

הכנסת המחשוב לתהליכי הבנק החלה בשנת 1964 ובשנת 1972 הוכנס הכספומט.

האסטרטגיה בה פועל הבנק כיום

·         ניהול סיכונים מקיף, שיטתי נוכח משברים בשווקים.

·         גיוס לקוחות

·         הרחבת הפעילות הבין לאומית

·         קידום טכנולוגי

שירותי הבנק

1.   לאומי דיגיטל:הבנק מאפשר ללקוחותיו ליהנות משירותים דיגיטליים: בנקאות באינטרנט ניתן לגלוש גלישה ישירה לבנק לאומי וליהנות משרות באינטרנט, לאומי call המאפשר לבצע פעולות בחשבון ע י חיוג למוקד שירות, לאומי סלולר- ניהול חשבון ע י פעולות בסלולארי ועוד

2.   שירות אשראי:בנק לאומי מעניק מגוון הלוואות, כרטיסי אשראי עם מסגרות אשראי, אפשרות להסדרי חובות, לאומי למשכנתאות לקיחת משכנתא היא אחת מהעסקאות הכלכליות הגדולות, לכן רצוי לבדוק היטב את ריבית משכנתא, נציגי לאומי למשכנתאות מלווה את הלקוחות בעת מתן ההלוואה.

לאומי כארד- חברת לאומי קארד היא חברת בת של בנק לאומי, החברה מציעה כיום מגוון רחב של שירותי אשראי, החברה ידועה בהטבות שהיא מעניקה ללקוחותיה, במגוון ערוצים בכל חודש,  לאומי קארד לפנק, לפנק, לפנק ..

הגעה לסניף בנק לאומידרך אתר של בנק לאומי ניתן לאתר את הסניף הרצוי לפי מספר סניף מכל סניפי בנק לאומי.ישנם סניפים המותאמים לאנשים עם צרכים מיוחדים, נכים, ללקוי שמיעה ולקויי ראייה.כמו כן ניתן לפנות לשירות לקוחות של הבנק, בנק לאומי שירות לקוחות.


אודות מחבר המאמר

יעל, כותבת מאמרים וחיבורים בנושא שירותים בארץ הניתנים לציבור הרחב.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.