אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צפיה ישירה מהפכת הטלוויזיה

צפיה ישירה מהפכת הטלוויזיה

עד לפני זמן לא רב שירות הלקוחות של כל חברות ספקי האינטרנט היו מקבלים פניות חד-גוניות שהיו מתנהלות בפרוטוקול די אחיד. "נתק את המודם מהשקע, המתן 30 שניות וחברו חזרה". אנשים היו נהנים לגלוש באתרים עם תכנים פשוטים, לקרוא דעות וחוויות של גולשים אחרים, ואולי פה ושם אפילו להיכנס לחדר צ'ט ולנהל שיחה עם מישהו בצד השני של העולם. התום של העבר הינו זיכרון ישן ורומנטי, שכן היום רוב השיחות לספקי השירות הינן מורכבות עד כדי חוסר יכולת תיאור, והתוכן העיקרי שאנשים גולשים בו ברשת האינטרנט הינו סרטי ווידאו ושידורים חיים, וחלקנו אפילו עסוקים במשחקים אינטראקטיביים עם עשרות אנשים ברחבי העולם.הרשת שהייתה פעם מקום מפגש צנוע ורווי פוטנציאל למיליוני אנשים ברחבי העולם נהפכה תחת אפינו לזירת קניות ומכירות, קזינו ענקי, זירת שעשועים, מכון היכרויות ותחליף לקודש הקודשים – הטלוויזיה. לא עוד בהייה חסרת מעש ורביצה אל מול מסך מרצד עם סרטים וסדרות שכבר ראינו בעבר.

לא עוד תשלומים לחברותהכבלים והלווין תוך הוספת חבילת סרטים לקיץ, תוספת לחבילת ספורט באולימפיאדה ובזמני הטורנירים הגדולים של הכדורגל העולמי. היום אנו רוצים ללחוץ על העכבר ולא על השלט הרחוק, ואנו דורשים להיות בשליטה בכל רגע על מה אנחנו צופים ומתי.מהפיכת הצפייה הישירה שינתה את פני הרשת והביאה מיליוני אנשים בעולם לנקודה חדשה שלא הייתה נתפסת אפילו לפני עשר שנים. למה לראות טלוויזיה כשאפשר לצפות במחשב, ולמה לצפות במה שמציעים לנו בזמנים שמציעים לנו כשאנחנו יכולים לבחור בדיוק במה אנו רוצים לצפות בכל רגע נתון? רשתות הטלוויזיה הגדולות אף הן הבינו כי הזמן לא מפסיק מלכת ורובן, חלקן טוב וחלקן טוב יותר, לקחו את הצעד הנדרש ודאגו להתעדכן ולפתוח ערוצי צפיה ישירה בסדרות ובסרטים המבוקשים שלהן.יד ביד עם צפיה ישירה הגיע עידן האינטראקטיביות, והקהל איננו מרוצה יותר מבהייה חסרת מעש במסך. אנו רוצים להשתתף, להשפיע, לשנות ולהרגיש חלק מחווית החיים של אלו שאנו רואים ואשר אחרי מעשיהם אנו עוקבים, חלקנו באדיקות דתית. הצבעות דיגיטליות, זמינות של 24 שעות ביממה ואפשרויות השפעה שלא היו נתפסות כאפשריות נהיו חלק נורמאלי וסטנדרטי בחווית הצפייה של הישראלי הממוצע. וכך, בשקט בשקט, השתנתה חווית הצפייה של הצופה הישראלי, וכמובן של צופי הטלוויזיה בכל העולם, והפכה למשהו חדש ואחר שהספיק להשתרש כל כך מהר עד שלא ניתן להבין כיצד חיינו לפני-כן.בתחילת עידן הווידיאו האינטרנטי לא היו חברות רבות שהציעו את השירות, ובטח שלא בחינם. אתר יוטיוב הענק שלא מזמן נרכש ע"י מלך הרשת – גוגל, לא היה דבר של מה בכך, וציין נקודת מפנה בעידן הטכנולוגי כאשר כל אחת ואחד היו פתאום יכולים לחלוק את הווידיאו שלהם עם כל מי שרק רוצה.

נקודה זו יצרה נחשול שהביא איתו סופה של שינויים שאף אחד לא יכול היה לצפות, ועם יותר ויותר תוכן ויזואלי וזרם בלתי פוסק של סרטונים שמציף את הרשת, האינטרנט נהיה עוד יותר אטרקטיבי מתמיד, וקרנה של הטלוויזיה הטובה והישנה החל צונח לטובת המסך הקטן.לא הרבה שנים אחר-כך, והנה אנו עומדים בפני עידן בו ניתן לראות סרטים וסדרות מכל הזמנים, מכל העולם ובכל השפות בלחיצת כפתור. לא רק זאת, אלא שניתן לעשות זאת בצפיה ישירה וללא תשלום מתי שאנו רק רוצים. דבר זה שחלקנו לוקחים כמובן מאליו הוא מורכב בצורה שקשה להאמין. אנו, בני האדם, ניחנו במתנת הזיכרון הקצר, והעבר ה"נחות" חסר הטכנולוגיה נראה לנו כהזיה מוזרה, אם בכלל. לרובנו קשה לתאר איך נראה העולם לפני שרשת האינטרנט פלשה לתוכו, גדלה והתרחבה, ונכנסה לנו עמוק לחיי היומיום. כיום, עם נגישות לטכנולוגיה שמאפשרת הזרמה מהירה של סרטים ישר למסך שמולנו ברגע שאנו רק רוצים, עשרים וארבע שעות ביממה, קשה להבין האם העולם מאכלס את רשת האינטרנט, או שאולי זה הפוך, והרשת הינה התשתית של העולם.


אודות מחבר המאמר

כתיבת מאמרים לקידום אתרים. מלונות במתכונת הכל כלול מלון בראשית מכללת אורנים מלון בוטיק צפיה ישירה פורטל גירושין כריות וצעיפים מחוממים במיקרוגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.