אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב אתרים למוסדות לימודים

המוסדות להשכלה הגבוהה בארץ נמצאים בתחרות גדולה על כל סטודנט וסטודנט, וזאת מין הסיבה הפשוטה שתקציביהם נקבעים ע"פ מספר התלמידים. לאתרי אינטרנט של מוסדות לימודים, אם כן, תפקיד כפול - לפרסם באופן מוצלח ומשכנע את המוסד, ולשמור על קשר ולתת שירות לתלמידים הקיימים.

פרסום מוצלח

מוסדות אלו דואגים, לרוב, לפרסם את עצמם בפורטלים ייחודיים של השכלה גבוהה. זהו צעד חשוב, אך הוא אינו יכול להחליף את אתר הבית של המוסד. עיצוב אתרים אפקטיבי של מוסד להשכלה גבוהה צריך לתת מידע לסטודנטים פוטנציאלים ולסטודנטים קיימים, ובו בזמן ליצור רושם שהו מקום שנעים ומהנה ללמוד בו.

דף הבית

עיצוב אתרים עבור מוסדות לימודים בדרך כלל מוותר על דף נחיתה (דף פרסומי קליל שמוביל אל דף הבית) ומעדיף ליצור מיני-סייט פרסומי לצורך שיווק המוסד, בנוסף לאתר הראשי. דף הבית באתר הראשי חייב להיות קל ונוח לניווט, אך גם צבעוני ומאיר עיניים, על מנת ליצור רושם חיובי. מומלץ לשלב בו תמונות של הקמפוס, וכן תמונות של סטודנטים מחייכים ושבעי רצון.

ארגון המידע

עיצוב אתרים מוצלח של מוסדות להשכלה גבוהה בנוי כך שכל גולש יוכל להגיע למידע הרלוונטי במהירות. עבור הסטודנטים לעתיד, חשוב שהתפריט הראשי יכלול את הקישורים הבאים: "אודות" - מידע כללי על המקום, "מחלקות" או "תחומי לימוד", "תאירם ותעודות" - שכן לא כל מוסד רשאי מטעם המל"ג להעניק תואר בכל התחומים, והקישור החשוב ביותר - "צור קשר" או "ייעוץ והרשמה".

שמירה על קשר רציף

עבור אנשי סגל, עובדים וסטודנטים קיימים, עיצוב אתרים מוצלח שומר איתם על קשר רציף לאורך כל שנות התואר. במה מדובר? זהו עיצוב אתרים אשר לוקח בחשבון את הצרכים השונים שלהם, כמו מידע זמין (ובזמן אמת) על מבחנים ועל ציונים, מידע על תשלומים למוסד וכן מידע מפורט על קורסים ואפשרות להרשמה אליהם און ליין. לצורך כך ניתן לשלב את המידע באתר עצמו, אך לרוב מעדיפים כיום לבנות קישור מהאתר הראשי אל פורטל מידע (בנוסף לפורומים של סטודנטים) בו כל המידע נגיש ונוח.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.