אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי תעודה למבוגרים – כי אף פעם לא מאוחר!

 

מבוגרים רבים מחליטים ממש באמצע החיים, או אחרים – בסמוך לגיל הפנסיה, לפנות לדרך חדשה ולבחור במסלול של לימודי תעודה למבוגרים. לימודי תעודה למבוגרים, המוצעים על ידי המכללות השונות וכן על ידי כמה מאוניברסיטאות בארץ, הם הזדמנות עבור רבים לרכוש ידע בתחומים שונים, בהם יוכלו לעסוק בתום הלימודים או להרחיב אופקים. לימודי תעודה למבוגרים נמשכים תקופה קצרה יחסית, בין מספר חודשים לשנה או שנתיים ומאפשרים לעבוד במקביל ולנהל חיי משפחה.

 

מדוע זה כל כך כדאי

לימודי תעודה למבוגרים, שהפכו יותר ויותר פופולאריים בשנים האחרונות, מתאימים לכל אלה המעוניינים לרכוש ידע חדש או אף לעשות הסבה מקצועית ולבחור בתחום עיסוק חדש. אחד ההבדלים המשמעותיים בין לימודי תעודה למבוגרים ללימודים מסוג אחר, מתייחס לשעות הלימודים. בעוד שהלימודים בדרך כלל מתקיימים בשעות היום, לימודי תעודה למבוגרים מתקיימים בשעות אחר הצהריים או הערב. זו, אולי, אחת הסיבות המרכזיות בגללה הופכים לימודים אלה לאטרקטיביים כל כך עבור מבוגרים רבים. אפשרות לימודית זו מאפשרת למבוגרים להמשיך ולעסוק בשלל עיסוקיהם השונים, בין אם מדובר במשפחה, בעבודה או בתחביבים אחרים. לצד כל זה, לימודי מבוגרים גם מתקיימים בתנאים נוחים ונעימים יותר. מדובר בקבוצות למידה קטנות יותר, יחס אישי מצד המרצה או המורה ואווירה אינטימית יותר, בהשוואה ללימודים במסגרת אחרת. בדרך זו יכול כל סטודנט לקבל את מלוא תשומת הלב ולצבור את הידע הנדרש לו באופן הטוב ביותר.

 

 

על מסלולי הלימוד השונים

 

לימודי תעודה למבוגרים מציעים מגוון של מסלולי לימוד שונים ולכן מתאימים לרבים. במסגרת מסלולים אלה, ניתן למצוא את תחום המחשבים, העיצוב, התקשורת, הניהול, הפסיכולוגיה ועוד ועוד. לימודים אלה מספקים את כל הכלים הנדרשים לסטודנט על מנת שיוכל, בתום הלימודים, להתחיל ולעסוק בתחום שלמד וכן מפתחים את המיומנויות הנדרשות לו כדי שיעשה זאת באופן הטוב ביותר. בין אם מדובר בלימודים לצורך הסבה מקצועית או לימודים כדי לרכוש ידע בתחום חדש ומעניין, וכמעין תחביב חדש, מדובר בלימודים מפרים, המעשירים את הידע ומרחיבים את האופקים.

 

ניתן למצוא שני מסלולים עיקריים במסגרת לימודי תעודה למבוגרים. המסלול הראשון הוא מסלול של השלמת השכלה. מסלול זה מאפשר לרכוש כלים בסיסיים הקשורים בכתיבה, קריאה, הבנת הנקרא וחשבון. לצידו, מוצע מסלול של השלמת ההשכלה התיכונית. מסלול זה, במסגרת לימודי תעודה למבוגרים, מתאים לאלה המעוניינים להשלים את כיתות הלימוד שהחסירו וכן את תעודת הבגרות. המסלול השלישי כולל קורסי העשרה ותכנים מקצועיים במגוון רחב מאד של נושאים. כדי לבחור את המסלול המתאים לכם ואת המסגרת החינוכית, המציעה אותו, חשוב שתבחנו היטב את תכני הלימוד במסגרת הקורס, את הצוות החינוכי שבמקום וכן את האווירה. חשוב שתרגישו בנוח, חשוב שתהיה זו סביבה תומכת ונעימה וחשוב שתקבלו את כל הידע הנדרש לכם על מנת שתוכלו להפיק מלימודים אלה את המיטב. 


אודות מחבר המאמר

בלוגר  וכורתב מאמרים בתחום חינוך, לימודים גבוהים ולימודים אונליין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.