אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

החינוך המודרני – איך להתנהל בעולם הממוחשב.

מחשב לכל ילד, פעם זו הייתה סיסמה של פוליטיקאים, חלום שלא נראה היה כבר השגה. ראו פלא ופלא, כיום בשנת 2012 בארץ באמת יש מחשב לכל ילד. תוך קצת פחות משני עשורים, המחשבים חדרו לכל בית ולאחרונה אפילו לכל חדר. הילדים שנולדו בסוף שנות ה-90 ובשנות האלפיים, לא יכולים לדמיין לעצמם חיים בלי הצעצוע האהוב אליהם – המחשב. אך האם זהו באמת צעצוע? חוששני שלא כך בדיוק הדבר. מחשבים כיום הם בעצם הכול: כלי עבודה בכל תחום שרק תוכלו לדמיין, ספק מידע וחדשות ופנאי האולטימטיבי.

חינוך בעזרת מחשב.

אם נצא מנקודת ההנחה שאנחנו לא יכולים להילחם עם הקדמה (ואולי אפילו לא צריכים), נצטרך לדעת לנצל את ההיכרות המדהימה של ילדינו עם העולם הממוחשב לטובת העשרתם בידע ותרבות מכל תחום שהוא. אנחנו ההורים צריכים להראות לילדינו כיצד ואיך כדאי לגלוש באינטרנט, אילו אתרים ומאגרי מידע מעניינים יש באינטרנט בנושאים השונים (ולא רק וויקפדיה שכבודה במקומה מונח). אנחנו צריכים לתת כלים להתמודדות נכונה עם מחשב לכל ילד.

לימודים ממוחשבים בבית ספר.

היות והילדים שלנו מקבלים חלק ניכר מהידע שלהם בבית ספר, הוא כמוסד חייב לחנך אותם לשימוש נכון ופורה במחשב. כדאי שבית הספר יקיים שיעורי מחשב לתלמידים החל מכיתות א' – ב'. בכל בית ספר אמורות להיות כיתות מחשבים נפרדות עם כמות מכשירים מספקת, כך שיהיה מחשב לכל ילד שבא לשיעור. משרד החינוך צריך לחשוב על תכנית רב שלבית ורב שנתית של חינוך ולימודי מחשב בבתי הספר בארץ.

לימודי מחשבים כמקפצה לחיים.

לימודי מחשבים מרוכזים בבתי הספר אמורים להביא לשיווין מלא יותר בין הילדים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך לאלו ממעמד היותר גבוהה. למרות שכבר כיום באמת יש בארץ מחשב לכל ילד, עדיין לילדים ממשפחות מבוססות יותר יש יותר אמצעים ויותר נגישות לגאדג'טים שונים הקשורים לתחום המחשבים ולתוכנות השונות. בית הספר, המקום בו כול התלמידים שווים, לכל תלמיד תינתן הזדמנות שווה לרכוש כלים וידע בתחום המחשבים שבהחלט יעזרו לו בעתיד. צריך לזכור - מחשב הוא כלי חשוב להבנה ולמידה של העולם האמתי.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.