אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שמלות כלה בעבר ובהווה

 

ראיתי שמלות כלה באלבומים ישנים ותהיתי איך חל שינוי כה דרמטי בתחום הזה של שמלות כלה?

שמלות כלה - קצת היסטוריה אחד הדברים היחידים שנשארו יציבים בתחום שמלות כלה, הוא הגוון הלבן, שמלות כלה לבנות החלו בימי  קדם מהמנהג היהודי אשר אומר שביום שבו הכלה מתחתנת נמחלו כל עוונותיה ועכשיו היא טהורה. לפי הפולקלור האירופי שמלות כלה לבנות החלו מהמלכה ויקטוריה. שמלות כלה בעבר היו השמלות היפות ביותר שהיו לאישה בארון, רק בעלות אמצעים רכשו שמלות כלה חדשות. שמלות כלה חדשות הפכו נפוצות יותר לאחר המהפכה התעשייתית. שמלות כלה החלו את דרכן כמפוארות וראוותניות ולאחר מכן הפאר ירד ופינה מקומו ל – שמלות כלה צנועות ועדינות. לאחר מלחמת העולם הראשונה שבו שמלות כלה מפוארות עם המון חידושים ותוספות.  שמלות כלה -  מחוך, לא תודה. אז איך באמת שמלות כלה נראו פעם? למרות הפאר והראוותנות, שמלות כלה של פעם התאפיינו במראה קלאסי וצנוע. ללא מחוכים ומחשופים, שמלות כלה היו סגורות כמעט עד למעלה ולא היו צמודות לגופה של הכלה, בנוסף שמלות כלה רבות היו עם שרוולים מטעמי צניעות. שמלות כלה היו נפוחות מהמותן והיו נטולות פייטים, אבנים וכל קישוט אחר. שמלות כלה דאז היו רחבות וארוכות ונתנו לכלה מראה קלאסי ושמרני. 

שמלות כלה -  קצר, כן כמה שיותר! אז מה קורה היום בתחום שמלות כלה ? איך מסגנון של שמלות כלה קלאסיות ויפות בו זמנית הגענו למצב בו שמלות כלה הפכו חשופות, קצרות ומלאות אביזרים? יש צד שיגיד ששינוי מעמדה של האישה הביא אתו גם שינויים בביגוד ולכן שמלות כלה היום יותר פרועות, שמלות כלה יותר סקסיות ו – שמלות כלה יותר מחמיאות לגופה של האישה תוך חשיפת עורה. אז כפי שכבר בטח הספקתם להבין, היום שמלות כלה הן ללא שרוולים, חשופות, צמודות וסקסיות. בנוסף משלבים בשמלות כלה אביזרים מאבנים ועד קישוטים כמו פרחים, כדי שיוסיפו עוד קצת עניין למה שכבר קיים.


אודות מחבר המאמר

פורטל WeddingBook - כל מה שצריך בשביל חתונה מושלמת.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.