אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כתיבת קורות חיים בהתאם לדרישות המשרה.

הצעד הראשון במציאת מקום עבודה הוא שליחת קורות חיים כמענה למודעת דרושים. שליחת קורות החיים הוא שלב חשוב ומהותי באיתור מקום העבודה הבא שלך. יש להקפיד על שליחת קורות חיים מותאמים לדרישות המשרה כפי שמופיעים במודעה המפורסמת בלוח דרושים. אין להכין מסמך אחד ולשולחו לכל המעסיקים הפוטנציאלים. קרוב לוודאי שצעד כזה ימעיט את כמות החזרות אלייך וחבל. איך כותבים קורות חיים מותאמים? שים לב לדגשים הבאים:

מה המעסיק מחפש? לקרוא בין השורות

בכל מודעת דרושים מופיע סעיף דרישות המשרה. הקפד לקרוא אותן בעיון. בהתאם למילים המופיעות בדרישות המשרה במודעת דרושים, הכן את קורות החיים שלך. לדוגמה: אם צוין במודעה כי נדרש ניסיון קודם, והנך בעל ניסיון כזה, ציין זאת בכתיבת מסמך קורות החיים, ובכתיבת נספח שילווה לקורות החיים. אם נכתב במודעה כי קיימת העדפה למועמדים המחזיקים בתואר ראשון או תעודת מקצוע רלוונטית ויש ברשותך תואר או תעודה הדגש עובדה זו, וכדו'. העיקרון הוא הפנמת דרישות המשרה הספציפית וכתיבת קורות חיים בהתאם.

עבודת שטח כערובה לכתיבה אפקטיבית של קורות החיים.

ברוב המודעות המופיעות בלוח דרושים, מצוינת כתובת אתר האינטרנט של החברה. בטרם תנסח את מסמך קורות החיים, הקלד את כתובת האתר וגלה פרטים נוספים אודות הארגון. מהלך כזה יתרום לכתיבה מכוונת מטרה של קורות החיים. למשל: אם תגלה כי המדובר הוא בארגון גדול והינך בעל ניסיון בעבודה בארגונים גדולים, הדגש בכתיבת קורות החיים את יכולותייך וניסיונך הקודם, בתפקיד דומה או בארגון בסדר גודל זהה. מידע נוסף אותו אתה עשוי לדלות בעקבות קריאת תוכנו של אתר האינטרנט של החברה, הוא האם לחברה קיימים סניפים? מה הם שעות פעילות החברה? בהתאם למידע זה רשום אם הינך בעל כלי תחבורה המאפשר הניידות.

ולסיום טיפ.

לאחר בדיקה רצינית ומקיפה של מודעת הדרושים, איתור דרישות המשרה ודליית פרטים רבים ככל האפשר מהמודעה, הרם טלפון לחברה על מנת לוודא כי קורות החיים שלך הגיעו ליעדן. צעד זה מצביע על רצינות גבוהה מצידך ועשוי להעניק לך נקודות זכות אצל המעסיק, ובכך לתרום לסיכויים כי הוא יזמן אותך לראיון עבודה.

יישם המלצות אלו והעלה את סיכוייך למציאת עבודה!


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.