אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מיקור חוץ בבתי חולים

תחום חדש בנושא מיקור חוץ הוא העברת שירותים מסוימים בבית החולים לטיפולה של חברה חיצונית. זוהי תופעה יחסית חדשה שנועדה, כמו בעסקים רגילים, להפחית את הוצאות בית החולים, ולהשקיע בתפקודו התקין ובמחלקות הליבה שלו.

מיקור חוץ בבתי חולים – המגמה החדשה

לאחרונה נוצרה מגמה של העברת תחומי הלוגיסטיקה והתשתיות בבתי החולים אל מיקור חוץ, תוך שמירה על שירותי הרפואה "קרוב קרוב" לניהול השוטף של בית החולים. המעבר לחברות חיצוניות בתחומים הללו מאפשר חיסכון בעלויות, ופותח דלת לשיפור בשביעות רצונם של המטופלים והעובדים כאחד.

כל מה שמסביב – מיקור חוץ

בין השירותים העוברים אל מיקור חוץ הם שירותי המטבח. טרם המעבר לחברה חיצונית, היו עובדי המטבח חלק מצוות בית החולים, ומערך זה זכה להמון משאבים וכוח אדם שלא תמיד הצדיק את אופי האגף. במעבר למיקור חוץ, מתבצע בבית החולים תהליך של התייעלות הכולל קיצוץ בתקציב ושיפור משמעותי בכל הקשור לכוח אדם.

שירותים אחרים שניתן להעבירם לחברה חיצונית הם אבטחה, מכבסה, קפיטריה, ניקיון ומערכות מידע. משאלון שהועבר בין 88% מבתי החולים בארץ (36 בתי חולים) עולה כי מתקיים מיקור חוץ בכל התחומים האלו. המטרה למעבר לחברת מיקור חוץ ברורה – בית החולים חייב לעבור תהליך של חיסכון בכל המשאבים, בעיקר מפני שקיימת תפוסה מעל ומעבר, ויש להפנות את כל המשאבים האפשריים לכיוון מחלקות הליבה של בית החולים.

מיקור חוץ גם בשירותי מעבדה

שירות נוסף ומשמעותי ביותר שניתן כעת להעביר אל מיקור חוץ הוא שירות המעבדה. טרם פריצת האאוטסורסינג בישראל, לא ניתן היה להעלות על הדעת כי עובד שהוא אינו חלק מבית החולים יתפקד כחלק ממערך שירותי המעבדה, שנחשבים כאגף ליבה של כל בית חולים המכבד את עצמו. אך כיום, ניתן לראות כי בתי חולים רבים בוחרים לעשות שימוש במיקור חוץ לשירותי המעבדה שלהם, כאשר התשלום לחברה החיצונית נעשה לפי היקף העבודה.

אומנם המעבר למיקור חוץ בסביבת בית החולים מעלה לא מעט הסתייגויות, אך כשמדובר בחיי אדם, יש לעשות את מירב המאמצים לשיפור תפקודו השוטף של בית החולים.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.