אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תורת הפנג שואי

  1. תורת הפנג שואי היא אמנות המקום,המבוססת על אנרגיה(צ'י) ועל שיפור הזרימה שלה בבית.זוהי תורה סינית עתיקה מלפני כ- 5000 שנה, ובארץ נחשפנו אליה לפני כ- 15שנה.
  1. פנג שואי פירושו רוח ומים. התורה גורסת כי סביבתו של האדם משפיעה על פרמטרים שונים בחייו-מבריאותו הפיזית והנפשית ועד למצבו הכלכלי. קיימות שתי אסכולות: אסכולת הצורה, שעוסקת בתנועת הצ'י בבית ובסביבתו,ואסכולת המצפן שמתמקדת בכיווני הרוח של הבית ומשלבת שימוש בחישובים אסטרולוגים ומפות לידה.
  2. כמו פילוסופיות מזרחיות אחרות,בשלב מסוים עברה גם הפנג שווי אדפטציה למערב,וכעת  מקושרת עם שיגעון  הניו אייג' וטרנד הרוחניות. עבור הרוחניים באמת, הפנג שווי היא דרך חיים ולא רק טרנד אופנתי,אלה לא מסתפקים רק בסידור הבית,אלא מקפידים על סדר וארגון גם בחייהם,ונפרדים מאנשים שטורדים את שלוותם או ממקום עבודה מעיק.

  1. עיצוב הבית על פי הפנג שואי מחולק לתשעה אזורי מחייה:זוגיות, בריאות,קריירה, שפע,ילדים,משפחה מוניטין,התפתחות אישית ונסיעות.
  2. החלק החשוב ביותר הוא ה-”טאי צ'י"- ליבו של הבית, המרחב אליו חוזרת האנרגיה כדי להתחדש.פנים הבית הוא מקום התכנסות האנרגיה, שצריך להיות מואר ונקי מהפרעות כמו אי סדר ועומס יתר.

  1. על פי עקרונות הפנג שווי, יש להיפטר מפריטים שאין בהם שימוש מכיוון שהם עוצרים את זרימת האנרגיה.
  2. *כאשר החפצים בבית מסודרים,אסתטיים נקיים ובכמות התואמת את גודל המבנה ואת צורכי הדיירים,הם מהווים מקור של כוח ותמיכה. כאשר כמות החפצים רבה מדי,והם ישנים ומהוהים-החפצים יונקים את האנרגיה החיובית של הדיירים. ככל שהעומס רב יותר,כך גדלה השפעתו על איכות החיים והוא גורם לתקיעות בעבר,ולנושאים רגשיים בלתי פתורים. הבית הוא ביטוי חיצוני של המתרחש בנפש דייריו,אי סדר בו משקף וגם יוצר אי סדר פנימי. על ידי הבאת סדר לעולם החפצים, נתן גם להביא סדר לעולם הפנימי. (א.ד. ראה מאמרים) אי סדר ועומס מלמדים על חשיבה מבולגנת ועל התנהלות מבולבלת.הצורך באיתור חפצים גורם לעצבנות מיותרת. סדר וניקיון יחסכו זמן ואנרגיה ויפנו מקום בבית. מכשירי חשמל מקולקלים,צעצועים ובגדים ישנים או מתנות שלא בשימוש וחפצים מהירושה של הדודה שלא סבלת-מקומם בפח.

  1. מים מעודדים שפע  ומזל ועוזרים לזרימת ועוצמת הצ'י.לכן מזרקה ואקווריום מטופחים בבית- מומלצים מאוד.
  2. צמחייה טבעית מטופחת מועילה אף היא לזרימת האנרגיה,ומוסיפה צבע וחיים לבית.

  1. תחזוקת הבית חשובה במיוחד:יש לבדוק שאין נזילות או רטיבות בקירות.אם נמצאו יש לתקן מיד.יש להקפיד לאוורר את הבית, לפתוח חלונות,לנקות אבק ולהחליף מנורות שרופות.
  1. לתמונות בבית ישנה משמעות סימבולית,לכן רצוי  לתלות תמונות שמסמלות אושר,חיוניות ושפע,ולא תמונות קודרות או תמונות בהן נראות דמויות בודדות.
  1. בחדר שינה צריכה להיות אווירה רכה ורגועה.אסור למקם את המיטה עם הפנים לדלת החדר,וגם לא צמוד לקיר כדי לא להפוך את החדר לנעול ולא מזמין. אין לישון מתחת לחלון כי זרימת האנרגיה משם מפריעה לשינה רגועה.רצוי להקפיד שהשידות  ומנורות הלילה שעליהן יהיו סימטריות.
  1. חדר הילדים צריך להיות מורכב משתי פונקציות שונות- לשינה ולמשחקים. על אזור השינה לא להיות עמוס מדי.ניתן אפילו להנמיך מעט את התקרה מעל המיטה בעזרת חיפוי גבס, כדי ליצור מרחב ביטחון. אזור זה כדאי לצבוע בצבעים פסטליים נעימים. במתחם המשחקים כדאי שלכל משחק יהיה מקום משלו, עם הקפדה יתרה על סדר וניקיון.
  1. הגישה לבית- מהשביל ברחוב ועד לדלת הכניסה לבית-צריכה להיות מאוד ברורה-מסודרת ומוארת.פעמון רוח,מובייל,ספירלה או קריסטלים בכניסה הם פריטים שתורמים לאנרגיית הצ'י וכדים גדולים הם סמל למזל ושפע.
  2. יש לייחס חשיבות רבה גם לדלת הכניסה. דלת מוזנחת או כזו הזקוקה לתיקון מצביעה על בעייתיות,עייפות וקשיים.זו צריכה להיות צבועה היטב ומוארת והשלט צריך להיות בעל כיתוב ברור. אל תשכחו שטיחון נאה ומזמין.


אודות מחבר המאמר

מעצבת ואדריכלית פנים,מתמחה במתן פתרונות עיצוב ותכנון לבתים פרטים ובתי עסק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.