אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בניית אתרים עם קוד פתוח או סגור

בניית אתרים בשימוש קוד פתוח

בתקופה אחרונה מערכת בניית אתרים וגם מערכת ניהול תוכן הפועלות על העיקרון של "קוד פתוח" קיבלו המון ביקורת חיובית. נכון לעכשיו, המספר של מערכת בניית אתרים וכמובן ערכת ניהול תוכן הולך וגדל יחד עם מגוון רחב של פיצ'רים ואפליקציות שכל אחת מהן מציעה. העובדה שזה "חינמי", “פשוט"ו-"פתוח" מושכת משתמשים רבים מכל רחבי העולם. מאות אלפי אתרים ובלוגים מנוהלים על בסיס מערכות קוד פתוח, כי "עכשיו זה זמין לכולם”! מעכשיו כל אחד שיש לו רצון ויכולת מוזמן לשנות, לשפר, לשדרג ולהתאים מערכות אלו לדרישות של עצמו ושל כלל המשתמשים ברשת.

אך למרות הפופולריות שצברו מערכות קוד פתוח בקרב מקצוענים וחובבנים, ישנן אבני נגף שמסתתרות מתחת לפני המים. בואו ננסה לשנות את נקודת המבט ונצפה בתמונה הקיימת דרך העיניים של איש עסקים מודרני. מזמן לא סוד שאתר אינטרנט מהווה בימינו פנים של כל עסק שמכבד את עצמו. תדמיינו שאתם אנשי עסקים מתחילים ובתוכניותכם להתחיל בתהליך של בניית אתרים שיציג אתכם מול קהל הגולשים. מהן הנקודות העקריות עליהן תחשבו בראש ובראשונה?

קודם כל, קחו בחשבון שהמושג "חינמי" לא תמיד פירושו "ללא השקעה כספית". בהרבה מהמקרים איש עסקים יעדיף לשלם את המחיר הנדרש עבור המוצר שיבטיח לו בטחון לטווח ארוך וילווה אותו לאורך שנים.עם כל הכבוד, מפתחי מערכות חינמיות (שלרוב הן מערכות בשימוש של קוד פתוח) של בניית אתרים או מערכת ניהול תוכן , אינם ברובם מתוגמלים כספית עבור העבודה שלהם, לכן אף אחד לא יבטיח לבעל עסק שבאיזשהו שלב לא יעצור פיתוח של גרסאות חדשות והוספה של כלים חדשים לאותה מערכת עליה האתר שלו מתבסס. לעומת זאת, מפתח מערכת בניית אתרים מסחרית תמיד יישאר מעוניין לשמור על הלקוח שלו (וכמובן גם מפתח מערכת ניהול תוכן ), לכן יעשה כל מאמץ על מנת לגרום למוצר שלו להיות כמה שיותר נוח, ידידותי למשתמש ומעודכן בהתאם לדרישות של התחום.

הסיבה הנוספת למה "חינמי" ו-”זול" אינן מילים נרדפות נובעת מהעובדה ששמות התואר "פתוח" ו-"פשוט" - אמנם מאוד אטרקטיביים במבט הראשון – לא באמת מתארים את מערכות קוד פתוח. קיבלת גישה לקוד המקור – גם צד גולש וגם צד שרת. האם תדע מה לעשות שם? לפתע "פשוט" הופך ל-”לא כל כך פשוט". הבעיה כאן היא שאותן מערכות בניית אתרים וכמובן מערכת ניהול תוכן אלו מתמקדות ברובן במשתמשים מתקדמים. מעוניין לעשות משהו מעבר להוספת עמוד או שינוי צבע רקע? אנא התיישב בסבלנות ולמד איך עובדים עם קוד פתוח. לקוח עסקי ממוצע יחשוב פעמיים האם לתרום את הזמן הזה (שהוא גם שווה כסף) או לשלם לאיש מקצוע שיודע איך מתפעלים את אותה מערכת ניהול תוכן (או מערכת בניית אתרים ). או, לחילופין, יפנה לאחת המערכות המסחריות שברובן המוצר מגיע "מחוץ לקופסה", יחד עם ממשק נוח באמצעותו יוכל הלקוח להכניס שינויים (או במילים אחרות מערכת ניהול תוכן )– וכל זה ברוב המקרים יעלה פחות מבניית אתר מאפס וניהולו השוטף על-ידי צוות של מתכנת + מעצב אתרים + מנהל אתרים (WebMaster). בסופו של דבר, מילת המפתח שלנו היא לא "חינמי" אלא "משתלם".

מערכת ניהול תוכן מסחרית

עוד נקודה שחשוב לציין – תמיכה טכנית זמינה. בכל אתרי הבית של מערכת ניהול תוכן מסחרית, תפגשו דמות של בחורה מחייכת עם אוזנייה ומיקרופון. נתקלתם בבעיה כלשהי? עלו לכם שאלות? חייגו אלינו, עלו מולנו בצ'אט, כיתבו אלינו. לעומת זאת, הפתרון לבעיות טכניות למשתמשי מערכות קוד פתוח מגיע מהרשת הקהילתית של אותם משתמשים דרך פורומים ובלוגים. תיאלץ להצטייד בסבלנות ולהמתין עד שתקבל תשובה לשאלתך.

נושא אחרון אך בשום אופן לא פחות חשוב הוא הנושא של אבטחת מידע. כאן הסוגייה מתפלגת לשני הכיוונים. קודם כל, הקונספט של "קוד פתוח" באופן טבעי מעורר חששות בקרב הגולשים – אם זה קוד פתוח ונגיש לכולם, עד כמה כל לפרוץ אותו? מי יבטיח לי את הבטחון הזה? עם תחקרו את העניין לעומק, תגלו שמערכות קוד פתוח ממשיכות להתמודד עם הביקורת הגוברת בנושא של פגיעות אבטחה. מצד שני, האמינות והיציבות של שרתים של אותה חברה שמעניקה לכם שירותי איחסון הינן גם נקודות חשובות שאסור לפספס במרדף אחרי מחיר נמוך. קוד סגור בעצם בא לתת לכם את הפתרון המושלם הכולל בתוכו גם מערכת אמינה וגם איחסון בשרתים מאובטחים, כי האינטרס של העומד מאחורי זה לתת ללקוח תחושת הבטחון ולהבטיח שלשום גורם חיצוני לא תהיה גישה בלתי מבוקרת למידע השמור.

לכל עסק שמחפש פתרון אינטרנטי אמין ובטוח על מנת לצאת אל השוק הרחב מאוד מומלץ לשקול ביסודיות את היתרונות של מערכת בניית אתרים וגם מערכת ניהול תוכן בשני האופציות של קוד פתוח מול קוד סגור. חשוב לקחת בחשבון שבחירת קוד פתוח בשל ההטבות המידיות והמוכרות שלו עלולה להות פחות משתלמת בהשוואה למערכות שפותחו על הבסיס המסחרי.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.