אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יותר חשמל סולארי – יותר כסף

צחוק הגורל - שאינו אלא גיחוכו - הוא בכך כי המקור העתידי להפקת חשמל סולארי מבוסס משאב היסטורי, שימיו כימי העולם – השמש. כמו בדברים רבים אחרים, המניע למעבר הדרגתי לשימוש במקור אנרגיה זה להפקת חשמל הוא אילוץ: העולם נוכח לדעת ולהרגיש כי הוא הולך ומזדהם, הולך ומורעל, וכי יש איום ממשי על משאביו המתכלים גם באופן טבעי, ואשר שימושים מופקרים של בני אדם מאיצים את התכלותם.

חשמל סולארי זכה זה מכבר לשמות ולכינויים רבים ובהם: חשמל נקי, חשמל ירוק, חשמל ידידותי ועוד. עלות ייצור חשמל שמקורו בשמש היא נמוכה באופן יחסי ותועלתו רבה.

תלותו של העולם בדלקים מחצביים מחייבת הרחבה והאצה של תהליך שימוש בחשמל שמקורו מהשמש. מדינות רבות נכנסו בתנופה לייצור חשמל סולארי, פוטו וולטאי. במדינות אלה וגם בישראל מי שמייצרים אנרגיה כזאת באמצעות פאנלים סולאריים המותקנים על גגות ביתם, מפעליהם, המוסד הציבורי או משרדיהם מוכרים את החשמל לרשת החשמל הארצית במחיר גבוה בהרבה – עד פי ארבעה – מהמחיר שאותו משלמים הצרכנים.

ייצור חשמל סולארי הוא משתלם וכדאי אבל עדיין מדובר בפלח שוק קטן-ביחס. חשוב לציין, כי רשות החשמל הארצית מעודדת ומתגמלת ייצור חשמל סולארי באמצעות התחייבותה לרכוש את החשמל במחיר מצוין ואטרקטיבי למשך 20 שנה מהיום שבו מותקנת המערכת הסולארית.

יותר חשמל – יותר כסף:

כיום לא צריך לעבוד בשביל חשמל, החשמל עובד בשבילכם. ייצור חשמל נקי הוא פרוייקט שהכול נהנים ממנו. הוא פרוייקט מובהק של WIN –WIN. הכול נהנים ממנו. האינטרס הוא משותף.

חשמל סולארי הוא התקווה הירוקה של האנושות. אופן והיקף הניצול של אנרגיית השמש עשוי להביא בשורה החורגת מתחום האנרגיה, מאחר שהמעבר לאנרגיה שמקורה בשמש מפחית באופן דרמטי לא רק את הזיהום הפיזי בעולם אלא גם את הזיהום המוסרי הפושה בעולם, שבו מנצלים בני אדם לצורך כריית משאבי הטבע הנדרשים לייצור חשמל מחומרי הגלם המסורתיים (דלקים מחצביים).

אשר על כן אין אף לא מלה רעה אחת נגד האנרגיה הסולארית. כל אחד מאתנו יכול להשתלב במעבר לשימוש באנרגיה זו בהתקנת מערכת ביתית לחימום מים.


אודות מחבר המאמר

בדיקות קרינה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.