אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב אתר אינטרנט

עיצוב אתר אינטרנט הוא יצירת וסידור אוסף קודים שמרכיבים דפים, אלה יחד נקראים 'אתר אינטרנט'.

 

עיצוב מידע באתרי אינטרנט

לפני הבנייה עצמה יש צורך בתכנון האתר ובנייתו. מעצבי המידע אחראים להכנת תרשים, בו מתואר כיצד יראה האתר וגם כל קשריו. כלומר, תת-הדפים המקושרים לדף הבית ודרכי הניווט באתר. ישנם סגנונות רבים של מבני אתר, ביניהם מבנה לינארי, מטריצה, רשת והיררכי.

בסקיצה המידע יהיה מחולק לקטגוריות, ומעצבי האתר יקבעו מה יהיה סדר החשיבות של הנושאים, ולפי סדר זה הם יוצגו. בין אם הסדר הוא אלפביתי, כרונולוגי או לפי חשיבות בעלי האתר.

 

דרישות מולטי דיסציפלינריות

עיצוב האתרים כוללים מקצועות שונים, טכנולוגיות מידע (Information Technology), מערכות מידע (Information system), עיצוב תקשורת חזותית (Communication Designs) וגם קידום אתר בגוגל ובשאר מנועי החיפוש (SEO). את העבודה על מיזם אתר האינטרנט נוהגים לחלק ל- Front end ול- Back end. הצד העיצובי של אתר האינטרנט (לדוגמה: ממשק המשתמש, מבנה העמודים, הגרפיקה, האודיו והווידאו) משתייך ל Front End, הגלוי למשתמש. הבנייה הדינמית של הדפים, האלגוריתם אליו נכנס קלט המשתמשים ומעבד את התוצאות המתקבלות מכונים Back end, אליו הגולש אינו חשוף, ולא אמור להיות מודע. התחום היחצ"ני (יחסי ציבור), אפשר לומר נשאר אצל קידום אתרים בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, ועבודתו מדלגת בין המאפיינים העיצוביים של האתר לבין הקוד והתגיות הבונות אותו.

 

לאחר בניית אתר האינטרנט

השלב הבולט בשונותו בבניית האתר הוא תהליך קידום אתרים בגוגל ובמנועי החיפוש השונים. קידום אתרים בגוגל ובמנועים השונים שונה משאר השלבים בבנייה, מפני שהוא מתחיל בזמן כתיבת הקוד וממשיך עם ולאחר השקת האתר לרשת האינטרנט. הידע הדרוש לאחראי קידום אתרים בגוגל, הוא קודם כל כיצד עובדים האלגוריתמים של מנועי החיפוש. יחד עם זאת דרושה היכרות עם האתר הנבנה, כדי לדעת כיצד ניתן לשלב את השיטות הקיימות והמתעדכנות לקידום באתר האינטרנט המדובר. על כן עבודתם תהיה במקביל לעבודה על האתר, במידה ויתאפשר, אחרת יצטרפו לאחר בנייתו ויתאימו את עבודתם לאתר במצבו הבנוי.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.