אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אזורים בארץ בהן המשכנתא בתנאים מועדפים

אחת ממטרותיה של מדינת ישראל היא לחזק את היישובים בפריפריה. היא עושה זאת הן על-ידי ניסיון לשמור על האוכלוסייה במקום, תוך מניעת הגירה שלילית, והן על-ידי ניסיון למשוך אוכלוסייה חזקה לאותם מקומות יישוב. לשם כך מגדירה הממשלה אזורים הנחשבים אזורי עדיפות לאומית. יש שלוש רמות של אזורי עדיפות לאומית: א', ב' ו- ג'. לתושבים באזורים אלה מוענקים תמיכה וסיוע בתחומים שונים: יזמות, תעסוקה, חינוך וגם כמובן בדיור.

הלוואה נוספת

על-פי הצעת חוק שיוזם ומקדם שר הבינוי והשיכון, תושבים הגרים, או קונים דירה למגורים באזורי עדיפות לאומית יקבלו הלוואה נוספת לרכישת הדירה. כלומר, לרשותם תעמוד משכנתא בסכום גבוה יותר מאשר משכנתא שמקבלים מי שקונה דירה באזור שאינו מוגדר כאזור עדיפות לאומית. הסכום באזורי עדיפות א' יהיה גבוה מהסכום באזורי פיתוח ב' (עד 140,000 ₪ ו- 90,000 ₪ בהתאמה).

סבסוד משכנתא

דרך נוספת להקל על הגרים בפריפריה היא דרך של סבסוד משכנתא. כלומר, התושבים ישלמו בכל חודש החזר כספי קטן, כאשר את יתרת הסכום להחזר המשכנתא תשלם המדינה. 800 ₪ פחות לתשלום משכנתא בכל חודש, הוא ללא ספק הקלה גדולה על משק הבית של זוג צעיר.

ריבית מוגבלת

משרד הבינוי והשיכון שואף להגיע לכך שהריבית על הלוואת משכנתא נוספת לא תעלה מעל 4%, בדומה לריבית ההלוואות לזכאי משכנתא מטעם משרד השיכון.

אזור עדיפות לאומית א'

יישובים בגליל ובנגב נמצאים ברשימת היישובים המוגדרים כעדיפות לאומית א'.

יישובים המצויים במועצות האזוריות הבאות: אשכול, בקעת בית שאן, בני שמעון, גולן, גליל עליון, הגלבוע, חבל איילות, חוף אשקלון, מבואות חרמון, מטה אשר, מעלה יוסף, מרום הגליל, מרחבים, עמק הירדן, ערבה תיכונה, רמת הנגב, שדות הנגב, שער הנגב, תמר.

המועצות המקומיות: יסוד המעלה ומטולה.

היישובים העירוניים הבאים: אופקים, אילת, אשקלון, דימונה, בני יהודה, טבריה, חצור הגלילית, ירוחם, כפר ורדים, כרמיאל, מצפה רמון, נהריה, נתיבות, נצרת עילית, עכו, חריש, ערד, צפת, קרית שמונה, קצרין, ראש פינה, שדרות ושלומי.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.