אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מסלולי משכנתא – מה כדאי?

בבואכם להגיש בקשה ללקיחת משכנתא, תתבקשו בין השאר להחליט על המסלול הרצוי עבורכם להחזר המשכנתא, הבנקאי יפרוס בפניכם את האפשרויות הקיימות, לכל מסלול מאפיינים שונים העונים על צרכים שונים. עליכם להחליט מה המסלול המועדף עליכם. ההחלטה על מסלול צריכה לנבוע מהכנסתכם, מצב המשק, הצפי הכלכלי ומגורמים נוספים. על מנת שתקבלו את ההחלטה על המסלול המתאים והנכון לכם, אנו מגישים הסבר על שלושה מסלולים עיקריים.

מסלול החזר משכנתא צמוד מדד בריבית קבועה.

מסלול זה הוא בעל מאפיינים שמרניים ומיועד לאלו שאינם אוהבים "הפתעות", מסלול זה מציע כי סכום ההחזר יהיה צמוד מדד בתוספת ריבית קבועה ומוסכמת שתלווה את ההחזר על המשכנתא עד לסיום פירעונה. לכאורה, מסלול כזה מעניק וודאות ביחס לגובה ההחזר החודשי עבור משכנתא אך אין ערובה לכך, זאת בשל העובדה כי גובה המדד, שהינו מרכיב חשוב בקביעת סכום ההחזר, קשה לצפות מראש.

מסלול החזר משכנתא בצמוד לשער הדולר.

מסלול זה מציע כי גובה ההחזר על המשכנתא יהיה בצמוד לשערו המשתנה של הדולר האמריקאי, יתכן כי הנימה המתלווה להחלטה על בחירת מסלול זה הינה הרפתקנית, אך אם יש לכם הכנסה דולרית או אם אתם משכירים דירה ושכר הדירה נקבע בדולרים, כדאי לשקול את האפשרות לבחור במסלול זה.

מסלול החזר משכנתא שקלי בצמוד לריבית הפריים.

במסלול זה גובה ההחזר יקבע בהתאם לריבית הפריים, אומנם במסלול זה אין למדד השפעה על גובה הסכום להחזר אך הוא מושפע מריבית הפריים עליה מחליט הבנק כנגזרת מאחוז הריבית כפי שנקבע על ידי בנק ישראל. מסלול זה מומלץ לאלו הלוקחים משכנתא ופורסים את ההחזר  על פני תקופה קצרה.

מסלול החזר משכנתא מדורג.

במסלול זה תוכלו להחליט על סכום נמוך יחסית להחזר המשכנתא בשנים הראשונות, הסכום ילך ויגדל עם השנים עד לפירעון מלא. מסלול זה מומלץ לצעירים בתחילת דרכם הקרייריסטית ובמידה והם יודעים כי הכנסתם החודשית תלך ותגדל ככל שיצברו וותק בעבודה.

כפי שניתן לראות, לכל מסלול יתרונות משלו, היו ערניים, בקשו מידע מפורט על כל מסלול ומסלול, התייעצו עם הבנקאי לגבי המסלול הנכון לכם ובדקו האם תוכלו לעמוד בסכום ההחזר כפי שיקבע בתנאי המסלול אותו בחרתם.

בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.