אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הריבית במשק הישראלי שוב עולה

שוק הפורקס המקומי התאפיין אתמול בהתחזקות קלה של השקל כנגד המטבעות העיקריים. הדולר היציג נחלש בשיעור של 0.105% ונקבע ב-3.793 שקלים. האירו היציג נחלש בשיעור מתון עוד יותר של 0.075% ונקבע ב-5.4634 שקלים.

 

נגיד בנק ישראל העלה אתמול את הריבית לחודש ינואר ב-0.25% לרמה של 1.25%. זהו החודש השני ברציפות שהנגיד מחליט להעלות את הריבית והפעם השלישית מאז אוגוסט האחרון, אז עמדה ריבית הבסיס במשק בשפל היסטורי של 0.5% בלבד.

 

הצרכנים בארה"ב הוציאו מעט יותר כסף בעונת החגים הנוכחית בהשוואה לאשתקד - כך מראים נתונים שפירסמה אתמול מחלקת המחקר של חברת מסטרקארד, העוקבת אחרי כל סוגי התשלומים במשק האמריקאי. הנתונים מראים כי הקמעונאים הצליחו לבזבז למרות הידוק האשראי והעלייה באבטלה.

 

הדולר מתחזק מול היורו והין, בראשונה זה שלושה ימי מסחר, על רקע התחזקות ההערכות כי הבנק הפדרלי יתחיל להעלות את הריבית בארה"ב בשנה הבאה, בעקבות התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם.

 

הין היפני נחלש אתמול כנגד מרבית המטבעות בעולם, וזאת על רקע הערכות כי משקיעים יפנים ממשיכים לחפש אחר מטבעות בעלי תפוקה וסיכון יותר גבוהים מעבר לים.

 

 בורסת תל אביב נסחרה מתחילת יום המסחר אתמול ועד סופו בעליות שערים, כאשר המדדים המובילים הוסיפו לבחון רמות שיא שנתיות חדשות. שעריהם של מרבית המדדים המובילים בת"א טיפסו ב-0.6%, כאשר מניית אפריקה ישראל הובילה במדד המעו"ף את העליות. מחזור המסחר הסתכם ב-1.735 מיליארד שקל.

 

המסחר בוול סטריט בפתיחת שבוע המסחר ננעל בעליות של עד 0.3%, כאשר הסוחרים והמשקיעים חזרו מסוף שבוע ארוך של חופשת חג המולד. העליות אתמול סגרו רצף של 6 ימים חיוביים בבורסה האמריקאית. גם השבוע יתקיים שבוע מסחר מקוצר, כשביום שישי הבורסה תהיה סגורה לרגל חופשת השנה החדשה.


אודות מחבר המאמר

מומחה מסחר במט"ח, מניות, חוזים עתידיים, אופציות ומניות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.