אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה זה ברקוד?

"יש לך כרטיס מועדון?"  -  אנחנו נשאלים, עונים בחצי פה ולא ממש מקשיבים לרעשים מסביב. רק רוצים לשלם וללכת הביתה. ביפ אחר ביפ משמיע הקורא כאשר עוברים המוצרים בידי הקופאי או הקופאית.

רובינו לא מקדישים מחשבה רבה לטכנולוגיה החשובה שניצבת מולנו כל פעם שאנחנו עומדים בתור לשלם בקופת הסופר או משלמים על חולצה חדשה שקנינו בחנות הבגדים. קצת לוקחים כמובן מאליו את הטכנולוגיה שמאפשר לנו לעמוד בתור זמן קצר כל כך בהשוואה לפעם, לפני המצאת הברקוד וקורא הברקוד שהיוו, ניתן לומר, פריצת דרך אדירה בתחום הצרכנות. אז מה זה ברקוד בכלל?

אז מהו הברקוד

ברקוד הינו אוסף נתונים שמקודדים לתוך סימון על תווית מוצר שנראית כאסופת פסים שחורים ולבנים שאורכם ורוחבם שונה אחד מהשני. הנתונים האלו מקטלגים את המוצר ומכילים את הסוג, המותג, המחיר, מבצעים שעל המוצר ועוד פרטים חשובים. ישנם כל מיני סוגי ברקודים אולם העיקרון הוא זהה.

למה צריך ברקוד?

אם פעם היה צריך קופאי להקליד ידנית קוד של כל מוצר כדי לקבל את מחירו ולעשות חשבון עבור הלקוח, היום בפעולה פשוטה של העברת ברקוד המוצר בעינית מיוחדת שקוראת את הנתונים מפשטת ומייעלת בצורה מאוד משמעותית מאוד את תהליך הקניות שקשה לדמיין איך היה נראה ללא הטכנולוגיה הזו. חוץ מיעילות ומהירות רבה יותר בתהליך חשבון ותשלום, שיטת הברקוד גם מייעלת את התהליך בכך שמונעת טעויות אנוש. לא צריך עוד להסתמך על האצבע המקלידה כי העינית קוראת את הקוד באופן ממוחשב. היום ישנן תגיות ברקוד המכילות גם גלאים שמצפצפים במידה ומוצר עבר את פתח החנות מבלי ששולם ובכך גם מצמצם את האפשרויות לגניבת מוצרים. בנוסף, מהכיוון המסחרי, הקידוד ואיסוף הנתונים הממוחשב מאפשר מעקב וביצוע סטטיסטיקות מכירתיות לאורך תקופות שונות, הוצאת דוחות וניהול סחורה יעיל ביותר שחוסך זמן וכסף רב לבעלי העסקים.

הטכנולוגיה

לאחר שמוצר מסומן על ידי תגית ברקוד לאחר הייצור הוא עובר למחסן ומשם למדפי החנות. בהעברת המוצר בקופה מקרב הקופאי את תווית הברקוד אל מכשיר שנקרא סורק ברקוד שקורא את הנתונים, מפענח אותם ומשדר אותם באמצעות תקשורת ממוחשבת למאגר הנתונים של המחשב. הנתונים האלו משמשים אח"כ להוצאת חשבון או דוחות נדרשים.


אודות מחבר המאמר

Servula היא פלטפורמה ייחודית למקדמי אתרים,  דרכה ניתן לקנות שירותים איכותיים שמתבצעים ידנית על ידי פרילנסרים. אנחנו כותבים תוכן איכותי, מפיצים אותו באתרי מאמרים ולבסוף מחזקים אותו עם סימניות חברתיות (וזו רק דוגמא לשירות אחד).

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.