אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תוכן מעוצב בעת עיצוב אתרים.

אחד הנושאים החדשים שהופיעו לאחרונה בתחום עיצוב אתרים הוא שאלת עיצוב תוכן. עד לא מזמן נראה היה כי התוכן אינו חשוב כלל להצלחת אתר, והכל תלוי בגרפיקה מוצלחת ומושכת עין. אולם כיום ברור כי תוכן לא פחות חשוב מרקע גרפי, ואולי יותר.

יש לכך מספר סיבות.

תוכן חשוב לצורך קידום האתר. מנועי החיפוש מקדמים אתרים המשקעים בתוכן מעניין ורלבנטי ודואגים לעדכן אותו תדיר. הקידום נעשה הן באמצעות בדיקת תחומים כגון מילות מפתח בתוכן, הרלבנטיות של התוכן למילות המפתח, איכות הקישוריות למאמרים, מבנה הגיוני של התוכן ועוד.

סיבה נוספת קשורה להתפשטות האינטרנט בקרב אנשים בעלי מוגבלויות יותר ויותר אנשים בעלי מוגבלויות מוצאים באינטרנט כלי עזר חסר תקדים בין אם זה להתעדכן בחדשות, לבצע קניות, ליצור קשר עם העולם החיצון ועוד.

עיצוב אתרים מודרני חייב לקחת בחשבון אוכלוסייה זאת, מונה בין 20 ל30 עד שלושים אחוז מסך האוכלוסייה סובלת ממגבלות כלשהן. חוסר התאמת אתרים לאוכלוסייה זאת מהווה פגיעה חמורה בחשיפה של העסק. במיוחד לאור העובדה שמדובר באוכלוסייה בעלת רמת נאמנות גבוהה לאתרים המשרתים אותה בנאמנות.

אז איך יוצרים תוכן איכותי בעת עיצוב אתרים?

תוכן איכותי נמדד בשני אופנים,  גרפיקה ואיכות הכתיבה.

גרפיקה.

עיצוב טקסט הוא תחום רב חשיבות בגרפיקה ונקרא טיפוגרפיה. בעת עיצוב דף חשוב להקפיד שהאותיות תהיינה ברורות וקריאות. צריך לעצב באופן נפרד את הטקסט השייך לדף, ואת המלל המופיעה מדי פעם כגון פרסומות שונות ובאנרים. חשוב שהעיצוב יהיה אחיד כדי שהגולש ידע למה לצפות, ושאחד לא יתנגש בשני.

בעת עיצוב הטיפוגרפיה חושב לדאוג שהטקסט יהיה קריא והרקע לא יפריע לקריאה אלא ישתלב בו וישרת אותו.

איכות כתיבה

חשיבות רבה יש גם לשימוש בשפה פשוטה וברורה אבל לא נמוכה מדי, איכותית אך לא גבוהה מדי. השפה צריכה להיות נקיה, ללא מילים לא ברורות או סלנג.

כל זה נכון לגבי עיצוב אתרים שמיועדים לכלל האוכלוסייה. אתרים שמעוצבים לאוכלוסייה ספציפית צריכים כמובן להתייחס אליה ולהשתמש בשפה המובנת לה. למשל, לאוכלוסייה חרדית יהיה חשוב לשלב פסוקי תנ"ך ומדרשים, ולהשתמש בשפה נטולת רמזים מיניים. לבני נוער לעומת זאת הכללים יהיו אחרים לגמרי...

אלה הם חלק מהכללים החשובים לביצוע בעת עיצוב אתרים מודרני.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.