אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עבודה לחיילים משוחררים

השירות הצבאי בארץ, שהינו שירות חובה, נחשב לאחד מאבני היסוד של החברה הישראלית. אם השתחררתם זה עתה מהשירות הצבאי, כדאי שתדעו שמעסיקים רבים ישמחו להודות לכם על תרומתכם הגדולה ולפתוח בפניכם את הדלת למשרה האזרחית הראשונה שלכם. מודעות דרושים הפונות באופן ספציפי אל חיילים משוחררים, מחפשות עובדות ועובדים צעירים ובעלי מוטיבציה גבוהה להצליח ולהתקדם בשוק העבודה.

סוגי המשרות

מודעות דרושים הפונות אל חיילים משוחררים, הם כמעט תמיד של משרות בתפקיד התחלתי. מדובר במשרות בהן תעבדו אמנם בדרגות הנמוכות יותר בארגון או בחברה, אך מדובר גם במשרות בעלות פוטנציאל גדול לקידום ולצמיחה. דוגמה רלוונטית במיוחד היא של משרות מתחום שירות הלקוחות והשיווק של רשתות הסלולארי - משרות בחברות אלו אינן דורשות ניסיון קודם והמשכורת בהן אינה גבוהה במיוחד, אך תוכלו להתקדם למשרות ניהוליות בדרגי הביניים בתוך זמן קצר יחסית.

היכן לחפש עבודה?

מודעות דרושים לחיילים משוחררים מתפרסמות בעיתונים ובעיקר באינטרנט, באתרי התעסוקה הגדולים. יחד עם זאת כדאי לדעת שבמידה ושירתתם בצבא בתפקיד שהוא בעל פוטנציאל גם באזרחות (כמו מנהלת לשכה, או תפקיד הקשור לתחום המחשבים או ההנדסה), תוכלו בהחלט גם לעשות שימוש בקשרים שיצרתם בזמן השירות, ולפנות באופן יזום אל מעסיקים אפשריים באזרחות. במקרים כאלו כדאי להצטייד במכתבי המלצה מהמפקדים הישירים.

קורות חיים

עבור כל מודעת דרושים עליה תענו, תתבקשו לשלוח קורות חיים. מכיוון שאתם נמצאים בתחילת דרככם בשוק העבודה ומטבע הדברים רשימת הניסיון המקצועי שלכם תהיה קצרה, חשוב מאוד להדגיש את היכולות שלכם. ציינו כל משרה שהועסקתם בה, גם אם הייתה זו משרה חלקית בחודשי הקיץ של התיכון, וציינו בעיקר את התחומים הספציפיים בהם עסקתם. מקובל גם לציין בתחתית קורות החיים את מיומנויות המחשב ודרגת האנגלית.

צעדים ראשונים

עניתם על מודעת דרושים וגם התקבלתם? מזל טוב! עם הצעדים הראשונים שלכם בשוק העבודה, חשוב שתכירו היטב את הזכויות שלכם  - משרה מלאה עומדת על 186 שעות חודשיות, ומעבר לכך חייבים לשלם לכם שעות נוספות. שכר המינימום עומד על  22.04 ₪ לשעה, וכל תוספת או בונוס מתווספת לסכות זה.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.