אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לחפש עבודה בחו"ל בצורה מועילה?

מצב העניינים בתחום חיפוש העבודה בארץ ובחו"ל.

אנחנו חיים כיום בכפר גלובלי אחד גדול, אנשים רבים בארץ הם בעלי ידע מקצועי וידע בשפות הזרות מספיקים כדי לאזור אומץ ולחפש עבודה לא רק בארץ אלא גם בחו"ל. אם כך, כיצד בן אדם בארץ המחפש משרה בחו"ל יצמא את מבוקשו? לשם כך נועדו אתרי אינטרנט רבים מאין ספור המפרסמים מודעות דרושים במגוון רחב מאוד של תחומים. באתרים הללו בדרך כלל מתפרסמות מודעות דרושים הן של החברות בארץ והן של עמיתותיהן ממדינות אחרות.

אילו נקודות צריך לזכור בבואנו ליצור קשר עם מעסיק מחו"ל?

פעמים רבות מודעות דרושים של מעסיקים זרים כתובות בשפה זרה. הצפי של המעסיקים הוא לקבל קורות חיים כתובות בשפה הרלוונטית. הרי אם העבודה תלויה ברילוקיישן (העתקת מקום מגורים) לאמריקה, על המועמד להיות בעל שליטה מלאה בשפה האנגלית, כאשר אחת הדרכים של נותן העבודה לסנן את המועמדים היא לבחון את רמת השפה בה כתובות קורות חייהם.

נקודה חשובה נוספת שצריך לזכור בבואנו לשלוח קורות חיים למעסיק בחו"ל, היא שבנוסף לידע והיכולות המקצועיות דרושים להם אנשים בעלי תכונות אופי מסוימות: עצמאיים, בעלי תושייה, תקשורתיים. לחברות זרות המחפשות עובדים ישראלים דרושים בדרך כלל עובדים לתפקידים איכותיים מאוד, כך שהן מנסות לברור רק את המתאימים ביותר מבין מספר רב של קורות חיים לפי אמות המידה של ניסיון, אופי ופוטנציאל.

על מה כדאי לשים לב למחפש העבודה בחו"ל?

אוקי, הבן אדם שמחפש עבודה בתחום מסוים ראה מודעת דרושים שמעניינת אותו ושלח קורות חיים. בשלב הבא המעסיק העתידי אמור לשלוח תשובה, בתקווה שהיא תהיה חיובית. אם המעסיק גילה עניין בשירותיו של מחפש העבודה, הוא יתבקש פעמים רבות להמציא המלצות ממקומות עבודה קודמים. מי שמחפש עבודה צריך לדאוג מבעוד מועד לאנשים, רצוי בכירים, ממקומות העבודה הקודמים שלהם שייתנו עליהם חוות דעת חיובית.

בכל מקרה, חיפוש עבודה, וסליחה על משחק המילים, זאת עבודה קשה מאוד בפני עצמה. כמו בכל עבודה, מי שמשקיע בחיפוש העבודה, עושה בדיקת שטח יסודית ומכין קורות חיים איכותיים, ימצא לבסוף את עצמו בג'וב חלומותיו.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.