אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חיפוש עבודה בעולם הווירטואלי.

כול בן אדם מחפש עבודה במהלך חייו.

אין בן אדם אחד בעולם שלא חיפש אי פעם בחייו עבודה. רובנו עבדנו בעבודות מזדמנות לפני הצבא, ואחרי השחרור נאלצנו להשקיע מאמצים כדי למצוא עבודה מתאימה שתעזור לנו לחסוך לטיול הגדול, אוטו ראשון או סתם לבזבוזים. גם כאשר הלכנו ללמוד באוניברסיטה או מכללה, סיימנו תואר ו"יצאנו לחופשי", היינו צריכים להשקיע הרבה בשביל למצוא עבודה בתחום ההתמחות שלנו. גם בחיים היותר בוגרים אנשים נאלצו פעמים רבות להחליף מקומות עבודה ולחפש משרות חדשות.

כמה צעדים שלכל בן אדם שמחפש עבודה כדאי לבצע.

הצעד הראשון הוא להכין קורות חיים. על קורות חייו של בן אדם להיות קצרים ותכליתיים. אם לבן אדם יש השכלה נרחבת ואילו במקום העבודה שהוא שולח את קורות החיים שלו אליו דרושים אנשים בעלי פרופיל מקצועי צר, הוא צריך להשמיט מקורות החיים שלו את הפרטים בהשכלתו שלא רלוונטיים לדרישות של מקום העבודה החדש.

נניח שהמועמד בעל ידע וניסיון נרחבים בהמון שפות תכנות בתחום התכנות, ואילו למקום העבודה אליו הוא רוצה להגיע דרושים אנשים בעלי ידע בשפת תכנות אחת, על המועמד להדגיש את שפת התכנות הרצויה ולכתוב אותה במקום הראשון תחת כותרת ניסיון עבודה. במקרה דנן אין צורך בפירוט מדויק של כל שפות התכנות שברשותו. הכלל כאן הוא שככל שתהיו יותר חסכנים במלים כך ייטב.

היכן לחפש משרות?

הצעד השני בחיפוש העבודה הוא חיפוש ונבירה של מחפש העבודה במדורי דרושים למיניהם. מן הסתם לא רק אנשים מחפשים עבודה, אלא אם אפשר להגיד כך, גם עבודה מחפשת אנשים. בעלי העסקים, חברות, מוסדות או מפעלים מפרסמים מודעות דרושים עם פירוט משרות שהם מציעים. פעם מודעות דרושים היו נחלת עיתונים או עמודי חשמל ברחוב, אך כיום רוב רובן של מודעות דרושים מתפרסם באינטרנט.

אתרים ייעודיים לחיפוש עבודה.

כיום יש תעשייה אינטרנטית שלמה שנבנתה סביב הצורך האנושי של חיפוש העבודה. אתרים צצים כפטריות אחרי הגשם. בדרך כלל אלו אתרים המוקדשים אך ורק לאנשים שמחפשים עבודה או למעסיקים שמחפשים עובדים, אך גם באתרים רגילים יש פעמים רבות רובריקות של חיפוש העבודה.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.