אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הכנה לראיון עבודה

ראיון העבודה הוא בעצם שיחה ליצירת יחסים. המטרה שלנו היא לבחון ולהבליט את הרעיון שאנחנו בסירה אחת, ושהאינטרסים שלנו זהים. הם רוצים לגלות שאנחנו אכן האדם המתאים לתפקיד ותפקידנו הוא לא להפריע להם בכך.

הכנה לראיון עבודה

"הגילוי הכי משמעותי בדורי הוא שהאדם יכול לשנות את חייו כאשר הוא משנה את הוויתו בתודעה שלו." ויליאם ג'יימס. ראשי פרקים: א.    קבלה עצמית (Approval)ב.    החיפושג.    הכנה לראיון עבודהד.    הראיון א.    קבלה עצמית (Approval) עוד לפני שאנו ניגשים אפילו להציע את עצמנו לכל משרה שהיא, כל עוד האמונות והפרדיגמות המקננות בראשינו הן מהסוג של: -    אני לא מספיק טוב...-    לא מגיע לי...-    אני לא שווה...-    אין סיכוי...-    אני בינוני...-    המשחק מכור...-    רק פרוטקציה תעזור... -    ועוד...ועוד... אנחנו ממש לא בכיוון הנכון ! וחובה עלינו לעצור ! לא להמשיך - כי החיפוש הוא עקר. תחילת ה"עבודה" שלנו היא ברמת ההוויה. עלינו לדעת, ללא ספק, שכל מה שקיים בתודעתנו מוקרן ומשתקף כלפי חוץ. עלינו לעדכן את האמונה שלנו בעצמנו. עלינו לעשות הרחבה ושינוי בחשיבה שלנו ובתפיסה שלנו את עצמנו. אחת הדרכים לעשות זאת, היא להיזכר ולהעלות למודעות - עדיף בכתב ,את כל ההצלחות שלנו בחיים בכלל ובעבודה בפרט. עלינו להיזכר בחוזקות ובעוצמות שלנו. רצוי לחוות אותן על ידי דמיון מודרך, כולל הרגשות הנלווים אליהן שיהיו מוחשיים ככל שניתן. אנחנו רוצים להזרים אהבה וקבלה עצמית לתוך הלב שלנו ולחזק את הביטחון העצמי. ב.    החיפוש לפני שאנו מחפשים עבודה ומכינים את עצמינו לראיון עבודה נכון יהיה אם נגדיר לעצמנו מה התפקיד והמקצוע בו אנו רוצים לעסוק. רבים מאיתנו ניחנו בכישרון לעסוק במספר עבודות שונות וגם ניסיוננו האישי מעיד על כך שעסקנו במספר תחומים ואף הצלחנו. נכון יהיה להקדיש את הזמן הנדרש ולהגדיר לעצמנו, מהו אותו דבר שמדליק אותנו, מסעיר ומרומם את נפשנו. המסר שלנו לעצמנו וליקום צריך להיות נקי וברור ככל האפשר. לא אחת אנשים מתקבלים לעבודות שאינן משאת נפשם ולא רחוק היום שהם מוצאים את עצמם מחפשים עבודה שוב.


אודות מחבר המאמר

סדנאות, הפעלות, הרצאות, גיבוש - אינסייד אאוטסייד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.