אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב אתרים בעבודה עצמית האם זה כדאי?

אחת ההתפתחויות המעניינות שנוצרו לאחרונה הוא מתן אפשרות לבעלי עסקים ולאנשים המעוניינים בכך לבנות אתרים לבד ללא כל עזרה מקצועית, או בעזרה מינימלית. יש היום תוכנות כגון וורדפרס המאפשרות בעצם עיצוב אתרים בסיסי באופן עצמי וללא השקעה.

למה כדאי להשתמש בתוכנה כזאת בעת עיצוב אתרים?

·         וורדפרס הינה תוכנה חינמית שאינה מצריכה לימוד שפת תכנות או קודים מסובכים. היא מאפשרת לעצב אתר בשפה רגילה ופשוטה מול המסך ולהיעזר בשלל אפשרויות עיצוב קיימות כדי ליצור אתר עצמי. לאחר מכן ניתן להציב את האתר על שרת מקושר לאינטרנט, ולחכות לתוצאות.

·         התוכנה מיועדת בעיקר לצורך עיצוב אתרים פשוטים כגון בלוגים – שאלה פשוט רשימות המפורסמות באינטרנט בנושאים שונים, ולהעניק להם עיצוב מעבר לעיצוב השגרתי. היא גם יכולה לעזור לאותם אתרים בהם מתבצע עדכון  תוכן באופן עצמי, ומאפשרת לכל אחד לבצע את העדכון.

·         לתוכנה יתרון נוסף בכך  שגוגל מעניק לתוכן הכתוב דרך וורדפרס  ערך גבוה. כך למשל גוגל מזה תמונות וסרטונים באתרי וורדפרס כאילו היו תוכן רגיל. חשיבות רבה דבר התורם רבות לקידום האתר.

מה החיסרון של עיצוב אתרים באופן עצמי.

בדיוק כמו שיש הבדל בין נגר מקצועי לבין מישהו שמדי פעם עושה עבודות נגרות בבית, כך גם עיצוב אתרים הוא מקצוע הדורש התנסות והשקעה. 

החיסרון העיקרי של שימוש עצמי בתוכנות בניית אתרים טמון בעובדה הפשוטה שבימינו עיצוב אתרים אינו רק עניין של רקע במחשבים ובתוכנות ספציפיות, אלא גם, ואולי בעיקר, הבנה מעמיקה של כללי עיצוב אתרים והטמעתם.

בתחום הגרפיקה עיצוב אתרים מצריך מציאת דרך המלך בין המוכר והידוע והמצופה, לבין החדשני והמקורי. זאת דרישה שהגשמתה מצריכה מיומנות והשקעה של לא למעט זמן ומחשבה, יחד עם כשרון. מעצב מקצועי צריך לדעת מצד אחד פסיכולוגיה של צבעים והשפעתם על הגולש, הבנת פלחי שוק שונים והתאמת העיצוב אליהם ועוד ומצד שני גם למצוא משהו חדשני שיתאים לגולש האידאלי.

כך שאם מדובר באתר פשוט של רשימות אישיות למשל, אין בעיה להשתמש בתוכנה עצמית של עיצוב אתרים. אולם אם רוצים אתר מקצועי של קידום עסקי, חשוב לפנות לאנשי מקצוע בתחום.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.