אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אילוף כלבים

אילוף כלבים

בשנים האחרונות קיימת מודעות מתפתחת סביב אילוף כלבים. נשאלת השאלה- מדוע אנחנו צריכים את זה? הרי אנחנו ממילא משקיעים מאות אם לא אלפי שקלים בשנה עבור חיסונים, טיפולים רפואיים ומזון עבור הכלב שלנו, אז מדוע נחוצה לנו הוצאה אחת נוספת (ולא מבוטלת)?

נחוצה גם נחוצה

אז מסתבר שההוצאה הזו היא לא רק נחוצה אלא היא אפילו קריטית במקרים מסויימים. אילוף כלבים מתחלק לשני תחומים:

  1. משמעת וטיפול בבעיות התנהגות.
  2. משמעותו של החלק הראשון הוא אילוף בסיסי של הכלב לפקודות ולחוקים בבית.

השני הוא הכרחי במידה והכלב סובל מבעיות התנהגות או במידה וחווה טראומות שאין הוא יכול להתגבר עליהם בעצמו. לנו כמגדלי בעלי חיים, על אף אהבתנו הרבה אליהם, אין את הכלים הדרושים כדי לשקם כלב ולא תמיד אנו יודעים כיצד להציב עבורם גבולות בזמן.

אילוף כלבים מאושרים

פעמים רבות מגדלי כלבים מפרשים שלא בצדק אילוף כלבים כמשמעת נוקשה מדי. על אף שאנחנו נהנים ונוהגים לפנק את הכלב שלנו, אנו לא מודעים לכך שדווקא הצבת הגבולות והמשמעת תורמים הרבה יותר להתפתחותו וגם למידת האושר שלו, מאשר פינוקים ואהבה ללא תנאים.

לא שחלילה אחד צריך לבוא על חשבון השני, אילוף כלבים צריך להתבצע במקביל למתן החיבה, אלא שקודם כל יש להקפיד על האילוף ורק לאחר מכן יש לצ'פר את הכלב בחיזוקים חיוביים, כמו למשל באמצעות פינוקים וליטופים.

שיטות הומניות ומתקבלות

אילוף כלבים אפקטיבי לא מוכרח להיות מבוסס על פחד או התניות שליליות. לכן, חשוב לבחור מאלף כלבים שפועל בצורה הומנית כלפי הכלב. הפעלת כאב אינה נחוצה כדי לגרום לכלב לשתף פעולה, שהרי הוא מגיב באותו מידה גם לחיזוקים חיוביים. וודאו שהמאלף שבו בחרתם, שותף לראיית העולם שלכם לגבי נושא האילוף.


אודות מחבר המאמר

אילוף כלבים במרכז, אילוף כלבים בתל אביב, קידום אורגני בגוגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.